ik krijg 'io' als ik op de 'o' klik en 'kl' als ik op de 'l' klik. Waarom en wat kan ik eraan doen?

ik heb gister met een klicht viochtig dioekje mijn tioetsenbiord schioiongemaakt,. ioiok geeft de klinker shift een kiomma en de rechter shift een i,.,. en de punt geeft ,. wat kan ik hieraan dioeni? ik heb een HP Laptop type 14-bp0xx van 3 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Hardware
1.5K

Antwoorden (1)

Het toetsenbord is wellicht hierdoor juist vuil geworden waardoor contactpunten elkaar zijn gaan raken.
Er zijn meer mensen met dit probleem, de oplossing blijkt te zijn het toetsenbord tijdelijk te ontkoppelen. Dat schijnt al voldoende te zijn om het probleem te verhelpen.

Zie:
https://nl.ifixit.com/Guide/HP+Pavilion+15-bk020wm+Keyboard+Cover+Replacement/96039
______

Oplossing bleek te zijn: laptop nog een dag laten drogen.
Toegevoegd op 02 maart 2020 08:09: tekst
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dankjewel voor je advies. Er zat echter ook geen vuil onder de toetsen, deze heb ik erafgehaald. Maar na mn laptop de hele dag uitgeschakeld en opengeklapt in de buurt van de radiator te zetten (mijn theorie was evt toch wat vocht) doen alle toetsen het nu weer naar behoren.
SimonV
4 jaar geleden
Mooi dat alles weer goed werkt!
Ik las dat het probleem al een dag oud was, vandaar dat ik aannam dat het toetsenbord inmiddels droog was… Overigens was mijn antwoord niet de toetsen losmaken, maar het hele toetsenbord.