Wat wordt bedoel met maximum ramgeheugen?

Is dat per kaart of totaal van mijn laptop? In mijn laptop is 2gb vast gesoldeerd en volgens mij kan ik nu 8 GB erbij doen om op 10gbuit te komen toch? Of kan er max een kaartje van 6gb in?
https://www.datamemorysystems.com/dms-memory/acer/aspire-es-17-es1-732-p7p8.htm
Ik heb 1x 4 los en 2gb vastgesoldeerd.

Picture for question
4 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
LeonardN
4 jaar geleden
1. Voor anderen handig https://tweakers.net/pricewatch/910307/acer-aspire-es1-732-p7p8/specificaties/
2. Hoe kom je erbij dat er een deel RAM vastgesoldeerd is?
3. Maximum betekent maximum van je laptop Ik GOK dat er twee RAMsloten in zitten.
-1x 2GB
-1x 4GB
Je zal dus de 2GB eruit moeten halen en vervangen voor 4GB 6GB per reepje RAM bestaat dacht ik niet. Maar wat is je doel? Want het is vaak een illusie dat meer RAM voor betere performance zorgt.

Het beste antwoord

Het maximum wat je laptop in zijn geheel aankan, niet per slot/per RAMreepje.
Dus 2x4 GB of wellicht 1x8 GB (hoewel ik dat betwijfel).
LeonardN
4 jaar geleden
Rugtas24
4 jaar geleden
Als 6 niet bestaat.. wat gebeurd er dan als ik er een 8 in stop?
Rugtas24
4 jaar geleden
Of verhogen naar 1600?
LeonardN
4 jaar geleden
Ik zie nog steeds niet waarom jij denkt dat er 2GB vast gesoldeerd zit.
Haal die 4GB er eens uit, komt dan niet de 2 GB vanzelf tevoorschijn?
Rugtas24
4 jaar geleden
https://www.datamemorysystems.com/dms-memory/acer/aspire-es-17-es1-732-p7p8.htm
Vastgesoldeerd staat hier en ik zie door easy access klepje geen tweede slot
LeonardN
4 jaar geleden
Zelfs als dat werkt zal het effect op een budget laptop niet echt merkbaar zijn als je van 6GB naar 8GB gaat. Dus nogmaals: Wat is je doel?
Wat hoop je te bereiken?
Hoe vaak loop je tegen een geheugentekort aan?
Rugtas24
4 jaar geleden
Ik had me verheugd om een ramkaartje van mijn oude laptop over te zetten in deze nieuwe. Nu dat niet door gaat zoek ik uit frustratie een andere oplossing