Kunnen apparaten die worden aangestuurd door USB3 worden aangesloten op USB2-poorten en zo ja, wat is dan het gevolg of effect daarvan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ja, dat kan maar er is een verschil in functionaliteit en dat leidt dus tot verlies van mogelijkheden. Een memory-stick met USB3 bijvoorbeeld, die kun je gebruiken om programma's mee op te starten. Zo kun je een mozilla-versie gebruiken die geïnstalleerd is op je U3-stick en daarmee kun je op elke PC surfen op Internet, óók als die PC helemaal geen Mozilla heeft; sterker nog, het surfen laat helemaal geen sporen na op die PC omdat alles wordt opgeslagen op je U3-stick. Programma's moeten wel voor U3 geschikt gemaakt worden en ook moet daar soms voor worden betaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja hoor dat werkt
ze gaan dan gewoon volgens de snelheid van de USB2

transmissiesnelheid (snelheid van gegevens verzenden/ontvvangen) gaat dan volgens de USB2 standaard (dus trager dan USB3)

Het enige verschil is dus dat een tikkeltje trager gaat.