waar is de locatie "nul" op XP?

heb de externe hardisk op mijn pc aangesloten (lees vorige vraag) XP ziet de HD bij de " usb massa opslag apparaten" en geeft daar aan correct te werken. alleen kan ik de schijf daar niet openen. deze computer ziet hem niet. hoe open ik de schijf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je ziet dat bij je Hardware Informatie. Daar kun je een schijf nooit bekijken. De schijf hoort zich vanzelf aan te melden en dan wordt er een stationsletter toegekend. Dat gebeurt bij jou blijkbaar niet. Dan kan een aantal oorzaken hebben, bijv. dat de schijf niet geformatteerd is.
Begin eens in schijfbeheer te kijken of je hem ziet.
Plaatje bij antwoord
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb de schijf op vista geformateerd, waar vind ik schijf beheer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gevonden geeft het volgende aan: 100% vrij (1,88 tb, op vista is het 1,6 TB) kan niet openen met rechtermuisknop (bij C kan dat wel) status: in orde - beschermde GPT partitie
AWM
13 jaar geleden
Windows XP (32-bit) kan geen GPT-partities lezen. Dat verklaart je probleem. Gebruik NTFS als je de schijf onder beide OS-en wilt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke dat kan alleen via via vista neem ik aan. kan dat zonder de schijf opnieuw te formateren/leeg maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op vista geeft de schijf trouwens gewoon nfts aan. dus zal ik toch ik XP het moeten aanpassen.
AWM
13 jaar geleden
Je kunt een GPT-partitie niet omzetten naar NTFS.
Dus: Data veiligstellen, partitie weggooien en als NTFS formatteren en dan data terugzetten.
GPT is bedacht om grote volumes mee te kunnen maken.
De bovengrens ligt bij 10 Zettabytes. Zoek maar eens op hoeveel dat is :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom leest vista het dan wel als nfts?
AWM
13 jaar geleden
Het is een GPT volume, geformatteerd in NTFS.
Maar geloof me nou, dat maakt niets uit, XP kan er nix van bakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik geloof je best:) maar een nieuwe laptop met vista kan de schijf gewoon lezen dus? want laat ik het formateren achterwege.
AWM
13 jaar geleden
Ja, Vista kan het lezen. Maar een nieuwe laptop gebruikt WIndows 7, en dat is ook goed.