hallo ik heb pas een, nieuwe laptop gekocht, hoe krijg ik mijn cd speler open?

ik heb sinds vandaag laptop asus maar ik krijg mijn cd speler niet openen wie weet hoe ik hem wel open krijg

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Hardware
2.2K
gvrox
4 jaar geleden
Welk type precies ?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ASUS Vivobook F555QA-DM297T
ronron1212
4 jaar geleden
Die zit in die laptop er niet in. De meeste hebben die niet meer ingebouwd. Je kan er een los kopen.
LeonardN
4 jaar geleden
DVD-spelers zitten amper nog op laptops. Net als diskettedrives.
Van de ~3300 laptops op tweakers zijn er nog maar ~250 met een optische drive. Dat is minder dan 10%.

Antwoorden (2)

Zoals ronron1212 al aangeeft (en dit was ook mijn vermoeden), zit er helemaal geen CD of DVD speler in dit apparaat. Dus die krijg je onmogelijk open.
gvrox
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
De verwarring komt doordat er wel iets lijkt te zijn wat op een optische drive lijkt
https://tweakers.net/i/JB1l6GQ3UmnGg1-5QmxQygBU-vU=/fit-in/x800/filters:strip_icc()/i/2002461638.jpeg?f=imagegallery
Wellicht kan je een drive in bouwen.
https://tweakers.net/pricewatch/1305954/asus-vivobook-f555qa-dm297t/specificaties/
gvrox
4 jaar geleden
@LeonardN goede toevoeging, ik keek vooral naar de specs en vluchtig naar de foto's; helemaal niet vreemd dus dat vraagsteller deze vraag stelde
Na onderzoek van het type is het inderdaad hoogstwaarschijnlijk dat er geen cdspeler in zit. Echter op afbeeldingen van de laptop zie ik ze wel. Om er zeker van te zijn kan je altijd nog het volgende nakijken.

Open explorer (windowstoets + e) en ga naar deze pc.
Kijk vervolgens of er tussen apparaten en stations 'Dvd-rw-station (F:)' staat.
De F kan ook een andere letter zijn.
Mocht die er niet tussen staan dan zit het er geen cd speler in.
Mocht die er wel tussen staan klik dan rechtermuisknop en dan 'uitwerpen'.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
https://nl.hardware.info/productervaring/6155/asus-vivobook-f555qa-dm088t-productervaring-door-windspeed Ik snap wat je bedoelt, op de afbeeldingen lijk je een drive met knopje te zien. Maar check deze review:
https://nl.hardware.info/productervaring/6155/asus-vivobook-f555qa-dm088t-productervaring-door-windspeed (bijna zelfde model)
als je product bekijkt denk je dat er een opties station in zit maar helaas alleen het luikje Dat klopt ook. Als er namelijk een optisch station in zou zitten zou je je er ook een lampje en een pinhole inzitten. Wat je ziet is dus een zgn blind paneel.
Hier een paneel met lampje en pinhole
https://tweakers.net/pricewatch/1166551/hp-probook-650-g4-3jy27ea.html