Hoe moet ik mijn Modem als 'Router/switch' gebruiken en de instellingen veranderen?

Ik heb dus een oude speedtouch modem van KPN, Deze wil ik als switch gebruiken en ook de WIFI wil ik gebruiken zodat het signaal beter is. (deze hang ik boven op namelijk).

Maar nu zit ik dus met een probleem. Ik heb wel internet via UTP kabel zegmaar. Alleen als ik dan via WIFI wil verbinden moet ik een wachtwoord opgeven. Deze staat wel op het kastje aangegeven maar hoe kan ik bij de instellingen komen van dit kastje??

Zodat ik het wachtwoord simpel kan maken!

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Het beste antwoord

Hier voor heb je het ip adres nodig van je kpn kastje. Als het goed is is dat 10.0.0.138
Typ dit in in je URL balk van je internet browser. En type in het volgend venster dat je krijgt
Gebruikers naaml: admin
Wachtwoord. : admin
Dit ia het meest voorkomende.
Mocht het niet lukken met het ip adres moet je het in je pc opzoeken. Is te vinden bij netwerkbeheer. Laat maar weten als dat nodig is..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik dat IP in type krijg ik dat de webpagina niet kan worden gevonden. Dus die klopt niet. Hoe kan ik dan het juiste IP vinden? en waar?

Andere antwoorden (1)

Open CMD in Windows 7 met internet van de modem. Type: ipconfig
Zoek dan naar 'standaard gateway', daar achter staat een 192 nummer. Type dat nummer in in je browser en dan moet je inloggen met de gebruikersnaam/wachtwoord. Volgens mij is dat admin admin bij KPN.