Hoe krijg ik webcam terug in werking?

Krijg de volgende melding:" De webcam is uitgeschakeld of defect. Controleer de webcam instellingen." Betreft mijn laptop Toshiba, draait op Windows7. Probeerde al van alles. Heeft iemand een oplossing? Ik heb de driver van de camera al verwijderd en geherinstalleerd doch het helpt niet. Ik vermoed dat het te maken heeft met de vernieuwing die ik doorvoerde van enkele drivers. Doch de oude driver installeren helpt niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wanneer ik een programma open zoals een videogesprek werkt de webcam wel doch hem onafhankelijk in werking stellen zoals vroeger mogelijk was (om bijvoorbeeld een foto te nemen van jezelf) gaat niet meer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

dit heeft vaak niets te maken met de driver
aangezien je zegt dat hij met msn video ed wel werkt
maar heeft wel te maken met het extra stukje software
dat je er meestal bij kreeg je kan eens kijken of op de site van toshiba een nieuwe versie is dus niet van de driver maar van dat extra software.
dit tooltje kan je wellicht helpen met het zoeken naar dat stukje software ?
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je me zeggen in welke richting ik dat extra stukje software moet zoeken? Ik bedoel hiermee de benaming van de software of tot welke groep dit stukje software behoort. Ik probeerde het al via Filehippo zonder resultaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wist ik maar welk stukje software ik moet zoeken.

Andere antwoorden (1)

Heeft hij wel in W7 gewerkt?? Mijn oude webcam werkte wel in XP maar niet in W7. Ik heb een mail gestuurd naar de fabrikant, maar kreeg de opmerking. Koop maar een nieuwe want hij is niet geschikt voor W7.
Wat ik gebruikte was een webcam van het merk Sweex.