wat is het kleinste apparaat dat een hard drive kan lezen?

ik zoek het kleinste apparaat dat een externe harde schijf kan lezen
geen smartphone met een kabel of ets dergelijks maar een apparaat dat effectief bedoeld is om het te lezen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
LeonardN
5 jaar geleden
Wat je dus wil is:
-Een mediaspeler
-Met ingebouwd scherm
-Mogelijkheid tot aansluiten HDD Wellicht iets wat ook wel onder de naam MP4 of MP5-speler verkocht wordt. Dingen die niet meer goed in de markt liggen, omdat smartphones en tablets hetzelfde kunnen (en meer).
Ik snap dus vooral niet waarom een smartphone met USB-OTG mogelijkheid niet de uitkomst zou zijn.
gvrox
5 jaar geleden
Lost een smartphone met een microSD-kaart met een hoge capaciteit jouw probleem niet op ? Die zijn tegenwoordig heel goedkoop. Een externe harde schijf meezeulen lijkt me onpraktisch: relatief groot, en verbruikt veel stroom, en kan makkelijk stukgaan (vallen).
LeonardN
5 jaar geleden
Of een laptopje https://tweakers.net/pricewatch/1227653/medion-akoya-e2291tb-c64f4so-(qwerty-toetsenbord)/specificaties/ Met IPS scherm wat goed is voor films. En een klapscherm.

Antwoorden (1)

Raspberry pi zero

https://www.kiwi-electronics.nl/raspberry-pi-zero-w?gclid=Cj0KCQjw-tXlBRDWARIsAGYQAmdzqsk2NZ5vWLGL9-gv-Vme8IxzoDqs1a8sD4Fxr2ufFDC4RSVe2UoaAoHLEALw_wcB
---
Wellicht zijn deze nog kleiner, maar die missen dan wel vaak een video-output.
https://beebom.com/raspberry-pi-zero-alternatives/
Toegevoegd op 16 april 2019 16:21: tekst
LeonardN
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
bedankt voor de reactie maar ik bedoelde geen onderdeel ik zoek naar een apparaat zoals een smartphone die harde schijven kan lezen dus feitelijk een apparaat met een display dat bedoeld is om harde schijven te lezen, een klein apparaat om mee te nemen zodat ik overal een film kan kijken afkomstig van mijn externe harde schijf
LeonardN
5 jaar geleden
"dus feitelijk een apparaat met een display dat bedoeld is om harde schijven te lezen" Als je wil dat er een display opzit moet je dat wel melden. Maar je maakt nog een denkfout. Een apparaat dat een HDD kan lezen (met of zonder display) is nog niet een apparaat dat films (van allerlei formaten) af kan spelen. Wat je dus doet is een bekende vraagfout. Je vraagt naar iets wat jij denkt dat een oplossing van je probleem is.
Wat je beter kan doen is je probleem uitleggen (of je wens) en dan mensen laten zeggen wat de oplossing is. Ik wil een klein apparaat met ingebouwd beeldscherm waarmee ik films kan kijken, films die ik op een HDD heb staan.
(dat is niet per se "het kleinste apparaat dat een harddrive kan lezen) Een raspberry is geen onderdeel. Het is te vergelijken met een volledige PC.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Plus ! Overigens is de door de vragensteller uitgesloten smartphone wél de meest logische oplossing voor de door @LeonardN geherformuleerde vraag....
gvrox
5 jaar geleden
Ook een plus, juist antwoord op de originele vraag (dat de vraagsteller iets heel anders wil, doet niet terzake, dan had de vraag maar duidelijker gesteld moeten worden). @oze ik vraag me wel af of een smartphone een externe harde schijf van voldoende stroom (en voor lang genoeg) kan voorzien. Een microSD van een paar honderd gigabyte is veel praktischer