Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe stel ik in Canon Wifi printer type 5450 een statisch ip adres in en moet ik dit ook in de Netgear WNDR 3700 router instellen?

Printer wordt sporadisch gebruikten staat ud suit.Krijgt bij het opnieuw aanzetten een nieuw IP adres, zodat de laptop en computer deze niet kan vinden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
756

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je hoeft dit niet in de Netgear in te stellen. Zolang het statisch ip adres niet in de DHCP Scope zit (ik geloof zo uit mijn hoofd van 192.168.1.100 tot 254). Meestal is router ip adres + 1 prima dus als jou router 192.168.1.1. Dan maak je de printer 192.168.1.2 en zal hij hoogst waarschijnlijk niet in de weg zitten met de DHCP.

Dit is eventueel op te zoeken in de router pagina (naar het router ip adres gaan op via de internet browser) en dan naar het tabblad DHCP gaan. Op deze pagina staat welke range de DHCP (de automatische IP uitgifte) ingesteld staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding