Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom werkt mijn draadloze netwerkkaart niet goed?

Het betreft een Realtek USB Adapter model CF-WU810N

Ik heb deze netwerkkaart geinstalleerd op mijn PC onder Windows 7 via een USB 2.0-poort,=.
Volgens de verkoopinformatie zou het internetverkeer 2 tot 3 keer sneller moeten worden, dan wanneer gebruik wordt gemaakt van de standaard internetadapter op de laptop.

Ik zie na installatie 2 draadloze netwerkverbindingen.

1. De ingebouwde netwerkkaart van de laptop.
Ontvangststerkte wordt aangegeven als 'uitstekend' en de data wordt verzonden met 150 Mbps.

2. De Realtek internetadapter
Ontvangststerkte wordt aangegeven als 'redelijk' en de date wordt verzonden met slechts 30 Mbps.

Ook wanneer ik 1 uitschakel blijft de ontvangstsnelheid en de dataverzending slechts 30 Mbps.

Toegevoegd na 52 minuten:
(Verkoopinformatie)
Supersnel internet
Door de zogenoemde MIMO-technologie kan dit kleine apparaatje je bereik per direct 2 keer zo groot maken en je internetsnelheid tot wel 3 keer zo snel (tot wel 150Mbps)! We praten hier dus niet over hele kleine beetjes die je in de praktijk niet eens zult merken. Het gaat met veel grotere stappen!

8 jaar geleden
in: Hardware
26

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er zijn verschillende redenen waarom je draadloze netwerkkaart niet goed werkt. Controleer eerst of de kaart goed is aangesloten en of de juiste stuurprogramma's zijn geïnstalleerd. Controleer ook of er geen storingen zijn in het netwerk en of er geen andere apparaten zijn die hetzelfde netwerk gebruiken. Als dit allemaal in orde is, probeer dan de router opnieuw op te starten.
(Lees meer...)
Bronnen:
5 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding