Kan ik mijn computer zomaar upgraden?

Specificaties: https://tweakers.net/pricewatch/516231/peaq-pdt-p21s4-i5n1/specificaties/

Ik zou mijn videokaart willen upgraden naar een gtx 1060, en mijn processor naar een intel i7 (welke zou er kunnen?)

Uiteraard wil ik mijn computer upgraden zodat ik meer games zou kunnen spelen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
LeonardN
5 jaar geleden
Ik raad je af om er een i7 in te stoppen. Is meer gedoe dan een videokaart, en een videokaart-upgrade zal veel meer verschil maken dan een CPU-upgrade. Waar je even naar moet kijken in je PC is of je wel een 6pins-PCIe aansuiting hebt aan de voeding. https://sc02.alicdn.com/kf/HTB1J_m6QpXXXXXNapXX760XFXXXq/PCI-E-6-Pin-Male-To-8.png_350x350.png
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Welke moet ik dan aansluiten de 6 pin of 6+2 pin?
LeonardN
5 jaar geleden
Ligt aan de videokaart die je gaat kopen. Maar is er überhaupt een 6pin aanwezig?

Antwoorden (1)

Dat kan zeker!
Onder een lijst van alle processors die jouw chipset onderseunen (ook de nieuwste).
Over de GPU: Je hebt al een 750 in je pc dus het moet zeker mogelijk zijn om er een 1060 in te doen. Let wel even op of hij er wel in past.

Veel succes! Als tip kijk gewoon een paar videos op youtube want er valt een hoop (leuke) dingen te leren over dit onderwerp.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank u voor uw reactie. Ik heb nog een vraag dan, Kan mijn voeding dat wel aan?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hele goede vraag. Ik kan nergens vinden wat voor power supply er in je computer zit. Je zult hem waarschijnlijk even moeten openmaken en kijken welke er in zit.
LeonardN
5 jaar geleden
Daarnaast zeg je NIKS over de connector...