Waarom wilt mijn computer niet opstarten?

Als ik mijn computer opstart krijg ik alleen een wit streepje op mijn scherm te zien ( een horizontaal wit streepje van ongeveer een halve centimeter lang )
Het streepje knippert niet.

Als ik andere beeldschermen op mijn pc aansluit krijg ik alleen een zwart scherm te zien.

Wanneer ik mijn beeldscherm op mijn moederbord aansluit krijg ik ook alleen een zwart scherm te zien.

Mijn computer heeft altijd normaal gewerkt, ik heb er gister zelfs nog gewoon een game op gespeeld.

Het is een zelf gebouwde computer en dus niet van een merk.
De pc is nog maar 2 A 3 jaar oud.

GPU: NVIDIA GTX970
CPU: INTEL CORE I5 4690
MOEDERBORD: ASUS ( voor de rest weet ik het niet )
VOEDING: 600 watt
HARDE SCGHIJF: WD 1TB BLUE
SSD: 250GB ( hierop staat mijn windows )

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Misschien is er iets met het RAM-geheugen. Je kunt bijv. 1 RAM bankje uit je pc halen en dan kijken of hij opstart als je meerdere RAM bankjes hebt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Trouwens.... Hoe kun je deze vraag stellen als je computer niet opstart?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb deze vraag, gevraagd via mijn laptop alleen ik kan geen games etc. spelen op mijn laptop daarom vraag ik het.

Antwoorden (1)

Dat heeft waarschijnlijk iets te maken met dat je geheugen vol zit ofzo. Als de achtergrond blauw is is het een BSOD, dat betekent dat je computer crasht.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
gvrox
5 jaar geleden
Als je de computer net aanzet, is het geheugen helemaal leeg, dus daar kan het niet aan liggen.