waarom reageerd mijn moeder bord niet?

Hallo,

Ik heb net een nieuw moederbord(MSI b85m p33) aangesloten(op een lege HDD). Maar het moederbord reageert niet. De cpu en psu fans gaan ook niet eens draaien. Ik heb de psu, cpu, en ram proberen te vervangen met een andere, maar nog steeds geen reactie. Heeft iemand suggesties waarom er helemaal niets gebeurd, of oplossingen?

En wat hoort er te gebeuren als alles wel werkt? Kan ik er vanuit gaan de de vga poort gewoon werkt?

Groet peter

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
TurfGraver
5 jaar geleden
Aan uit knop (start) wel aangesloten?
Ritsuka
5 jaar geleden
Goed kijken of alles goed aangedrukt zit, en of er genoeg verse koelpasta tussen zit.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Mijn eerste gedachte gaat ook meteen naar de voeding. Zelfs als het moederbord defect is gebeurt er meestal nog wel iets. Een fan die draait of een lampje. Doet de fan van de voeding het wel?
TurfGraver
5 jaar geleden
Power sw wel correct aangesloten?
Een computer start pas op na de commande start. Als deze niet is gegeven zal zelfs fan van voeding niet draaien en in stanby blijven staan.
Lees handleiding van mb en dan m.n. over systempanel connectors (jfp1).

Antwoorden (2)

Ik zou de voeding nakijken, aangezien er helemaal niets gebeurd. Als er geen stroom op het moederbord komt, dan doet helemaal niets het. Als je voeding het doet, en er zit iets niet goed hoor je meestal wat morsecode beepen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Voeding heb ik al vervangen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Maar ik zal morgen een speaker aansluiten
Ritsuka
5 jaar geleden
Speaker hoeft niet, piepjes komen vanuit het moederbord
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Speaker hoeft niet, piepjes komen vanuit het moederbord"
Niet altijd, en vroeger meestal niet.
Heb je alle signaaldraden aangesloten? Dus het draadje voor je powerswitch? Als de schakelaar op de PSU aan staat en je hebt het draadje voor de powerswitch ook aangesloten en de powerconnector zit goed in het moederbord dan moeten op zijn minst de fans gaan draaien. Als de ventilator in je voeding niet gaat draaien dan denk ik dat je moederbord kapot is.