Hoe kan ik dvd afspelen op windows media player?

hej , ik heb verscillende dvd's in men laptop gesoken & dan normaal zou de film moeten afspelen via windwos media player want het staatg zo ingesteld maar ik kn hem niet zien nergens kan ik de film zien ik teek de dvd in en hij wil de dvd nie zien ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
14.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer eens met VLC player, die speelt bijna alles af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoe vind ik die ?
jc54
10 jaar geleden
http://www.vlcmediaplayer.nl/

Antwoorden (3)

Ik zou zeggen: Ga naar Start-->Computer en als het goed is, staat daar je dvd bij. Rechtermuisknop op het dvdpictogram-->afspelen via--> windows media player
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Standaard speelt WMP geen dvd's af. Eerst even een codec pack downloaden van K-lite, dan doet ie gewoon wat 'ie moet doen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft dit te maken met een kopieerbeveiliging waardoor bepaalde dvd's alleen kunnen worden afgespeeld indien er geen DVD-writer in de laptop zit (tegenwoordig echter altijd). Het alternatief is vlc. Dé mediaplayer voor de pc.

Een andere mogelijkheid is dat de pc de dvd niet kan aflezen omdat het dvd-station beschadigd is. Dat is niet verwonderlijk voor een laptop waarbij het hele dvd-station er telkens bij het wisselen van een dvd mee uitkomt. Dat fragiele geheel raakt zo namelijk veel sneller defect, helaas.