Hoe kom ik te weten of er een 54G adapter in mijn pc zit?

In verband met mogelijke problemen met mijn router moet ik te weten komen of mijn pc een 54G adapter aan boord heeft. Ik neem aan dat het over de netwerkadapter gaat (?) Die zou dan te weinig bandbreedte hebben, waardoor video streaming hapert. Waar kan ik zien wat voor adapter er in de pc zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

54g gaat inderdaad over de netwerkadapter. Dat is een draadloze adapter. (geen kabeltje naar je pc?)

als het configuratiescherm geen antwoord geeft:

als je een laptop hebt:
- ga naar de website van de fabrikant, daarop staat meestal wel wat erin zit. Ik wil het wel voor je nazoeken.

als je een desktop pc hebt (zo'n kastje en geen laptop):
je kunt hem open maken en dan vind je een apparaat met een antenne naarbuiten. Daarop staat wel wat voor apparaat het is. En dan googlen.
*belangrijk*
Als je een stickertje hebt waarop staat "garantie is weg als je de kast opent" wat tegenwoordig vaak het geval is kun je beter de leverancier (winkel) vragen wat erin zit...
die kan je verder helpen...
(sorry geen eenduidig antwoord, zet het ding hier neer en ik heb binnen 10 min een antwoord, maar nu is het ff "helpen op afstand")
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kijk in het configuratiescherm bij de hardware wat voor draadloze netwerkkaart je hebt. Je kunt het type opzoeken op internet om te kijken of deze 54g heeft.