Krijgt mijn AMD RX480 met 8-pins PCIe genoeg voeding als ik er een 1x6 pins kabel aan hang?

Ik heb net een Sapphire RX480 Nitro+ OC (met 8gb vram) gekocht, als voeding heeft deze een 8 pins PCIe connector voor de voeding. Aan mijn PSU zit alleen een 1x6 aansluiting. Kan ik deze aan mijn RX480 bevestigen zonder dat ik problemen krijg?

(Op de manual staat:
Connector(s) option:
1x4-pin, 1x6-pin, 1x8-pin, 2x4-pin, 2x6-pin, 2x8-pin, 1x8-pin+1x6-pin.)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb je het al gepropbeerd? De vraag is of de pins voldoende voeding kan leveren, maar als het werkt en de draden branden niet door... dan werkt het. Althans: http://www.tomshardware.co.uk/forum/336295-33-6pin-8pin-adapter https://forums.anandtech.com/threads/can-i-just-plug-a-six-pin-connector-into-gpus-8-pin-input-with-a-decent-psu.2066334/ 6pins zou maar 75w door kunnen geven en 8pins 150w.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is geen reactie, maar een heel antwoord! Dankje!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zou heel blij zijn als je je bevindingen even hier neerzet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ga morgen kijken hoe alles werkt :)

Antwoorden (1)

Nee.
een 6-pin connector geeft max 75w, 8 pin geeft 150w.
Als je het toch doet, kan tijdens piek performance je videokaart uitschakelen omdat hij een fout detecteerd (als je PC uberhaupt al opstart met slechts 6 pinnen) meer info hier: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html