wat is de G-code voor het aanpassen van de temperatuur tijdens het printen?

ik wil een temperatuur tower printen, tijdens het printen moet hiervoor de temperatuur wijzigen
welke G-code is dat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Antwoorden (1)

De code om de extruder naar 220 C te zetten is: M104 S220 T0, om te wachten met printen totdat de extruder de gewenste temp van 220 C heeft bereikt is: M109 S220 T0
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
hoi Buurman, hartelijk dank!! ik ga het meteen proberen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hi Dre, Ik begrijp dat je dit wil uitvoeren om je 3D-printer te kalibreren voor het type PLA wat je gebruikt, maar dan wil ik je ook adviseren om bij hogere temperaturen de snelheid ook te verlagen, want alleen maar zo'n brug bouwen met een tiental etages waarbij je bij elke etage de temp iets verhoogt zegt niet zoveel als de constructie inzakt door een te hoge temp, je moet dan ook de extruder feed, en ook de snelheid over de X & Y as in je kalibratie meenemen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoi Buurmannetje,
bijna goed, je hebt er een -1- te veel in staan, maar nu ik die verwijdert heb, werkt het prima!
hartelijk dank!
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"bijna goed, je hebt er een -1- te veel in staan"
Hallo Dre, ik begrijp het niet helemaal wat je zegt, ik zie nergens een -1- teveel staan? M104 is volgens mij echt de G-code voor Extruder temp en niet M04?!?