Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik mijn grafische prestatie verbeteren?

Hoi ik zit met een klein probleem ik zal het uitleggen en gelijk ook mijn setup door geven >>> Processor Intel(r) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz
>>> Geinstalleerde (RAM) Geheugen = 8,00 GB >>> Type systeem 64 bitsbesturingssyteem >>> Videokaart is Intel(R) HD Graphics

Processor 7,6 Ok
Geheugen (RAM) 7,6 Ok
maar dan !
Grafisch 5,5 * NIET Ok
Grafische weergave voor spellen 5,9 * NIET Ok
Primaire harde schijf 7,4 Ok

Maar waar het dus nu op aan komt. Hoe en wat moet ik doen om mijn grafische prestaties te verbeteren ???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het zal nooit beter worden met een geïntegreerde videokaart. Je zal dus een losse videokaart moeten gaan halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het puur voor het gamen is kan je de resolutie van Windows zelf lager zetten, daarnaast de resolutie van het spel lager zetten of anders op windowed modus spelen. Wat ook helpt is de anti-aliasing lager (of zelfs uit) zetten. Een videokaart kopen is alsnog de beste optie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals er in de antwoorden verteld wordt,
Met een ingebouwde GPU (ookal heb je een i7 tweede generatie) kom je nooit ver met gamen. Je zult dus echt een losse GPU moeten kopen en deze inmoeten bouwen. En redelijke GPU hoeft geen 300 euro te kosten. Voor een euro of 80 heb je er een (zie de bron)

Maar wat nog nieamand je verteld heeft,
Als je een losse GPU in je Pc knalt moet je ook kijken naar de voeding. Alle fabrikanten die Pc's produceren geven je maar net (+15%) wat je nodig hebt. Dus het kan ook handig zijn om even te kijken naar je voeding voordat je naar de winkel huppelt en daar een GPU koop om vervolgens te merken dat je PC niet meer werkt. Als ik een grove schating mag doen denk ik dat je pc 600Watt of hoger meer nodig heeft. (GPU = 400 W, CPU = 100 watt, en minimaal 15% dus dan zit je rond de 550 Watt dus als je op safe wilt spelen neem dan een 600 Watt PSU)
Ik heb een link in de bron gedaan die je een goede PSU laat zien (veel goede ervaringen mee)

Kortom om echt normaal te kunnen gamen zul je toch echt geld moeten investeren.
Simpel weg de thema's weghalen (windows 98 thema) en zo min mogelijk achtergrond programma's openhouden heeft uiteindelijk geen zin meer.

Mvg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding