SSD wordt wel herkend door BIOS, maar niet door Windows 10. Wat moet ik doen?

Mijn SSD zit op het moederbord van mijn pc, als ik Windows 10 opstart en open “Schijfbeheer” dan zie ik ‘m niet. Maar als ik naar mijn BIOS toe ga, dan wordt hij wel herkent. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
4.4K

Antwoorden (1)

Ik maak wel een stappenplan:
1. Open windows verkenner (Windows knop+E)
2. Rechtermuisklik op 'deze pc'
3. klik op 'beheren' (je moet wel een administrator zijn)
4. Onder 'opslag' zie je 'schijfbeheer'. Als het goed is, zie je daar je disk staan. Zo niet, meld het me eventjes, dan moeten we er verder op ingaan en zal er waarschijnlijk helemaal niks op de disk staan, ook geen bestanden hoe Windows 10 de disk moet lezen/behandelen/gebruiken
5. Formatteer je schijf (genoeg tutorials over te vinden op YouTube, zoek gewoon "Format SSD Disk in Microsoft 10'
6. good to go
Ik hoop dat dit heeft geholpen. Zo niet, vraag gerust verder