Wat is beter? ECC - Geheugen & Lagere Clock-Snelheid of andersom?

Welke is beter? Sneller in iedergeval

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

ECC zegt niets over de snelheid. Het is een probleem oplossend/bestrijdende eigenschap van werkgeheugen wat veel wordt toegepast in servers.

Je kan voor een gewone computer dus beter een hogere kloksnelheid nemen (mits je moederbord het ondersteund!) en ECC heb je dan niet nodig...

(zie de bron voor info over ECC)

Succes ermee!

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn zinnen zijn een beetje krom, sorry!
ECC is een eigenschap die problemen in/met het geheugen oplost en dat is in feite alleen nodig bij servers. Gewone computers hebben geen ECC-RAM nodig...