Wil een 2.5'' hdd aansluiten op mn pc dmv adapter van 40pins naar ide. Maar pc start dan niet meer op! wat doe ik fout?

Toegevoegd na 4 minuten:
In bios word hij ook niet herkend...

Toegevoegd na 23 uur:
Nog even wat meer info: gaat om een via epia m10000 mobo en een samsung HM160HC 2.5 inch pata hdd.

De hdd staat nu in cable select ( was eerst slave )
De pc start nu wel op maar ziet nog steeds niet de hdd!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Lijkt me dat het dan corrupt is. Kijk eens of je juiste type hw hebt icm je pc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben op internet aan het zoeken of het kan, vraag is ondertussen aangepast, iig thx voor je reactie!
Dat witte gedeelte is een molex connector en zegt mij meteen, er moet 12 of 5 V spanning op. Ben je dat vergeten?

Toegevoegd na 54 seconden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Molex_connector
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad: heb je niet alleen je schijf aangesloten en de datakabel naar het moederbord? Ben je misschien de voeding vergeten (meestal vier kleuren kabeltjes met witte connector en daarin 4 pinnetjes)...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb een 5 volt voeding nodig, die is ook aangesloten ( ook even nagemeten)
Dus dat zit goed. thx voor de reactie!! Heb de vraag ook even aangpast met wat meer info!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het convertertje defect is (of in het ergste geval je schijf). Gaat je schijf wel draaien?
1. start de schijf wel op (anders moet je hem 180° draaien).
2. zitten er meer schijven op dezelfde controller? ja? Beide op cable select of 1 op master en op 1 slave zetten.
3. controlleer of in je BIOS ook beide schijven/contollers aan staan (enabled zijn).
4. Onderstuend je BIOS ook dit type HD?

Ik tip op puntje 2. Dan weet het systeem niet van welke HD hij moet booten en herkent er dan waarschijnlijk ook geen.

Toegevoegd na 44 seconden:
5. adapter is rot.