Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Beeldscherm laptop vaag en donker ineens, wat nu?

Het gaat om een Toshiba Satelite A 300 laptop.
Gisteren nog niks aan de hand en vandaag ineens heel donker beeldscherm, beeld is nog heel vaag te zien.
Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je dos en het opstartscherm van Windows zeer slecht ziet en je beeld op een extern scherm perfect is. Dan is het volgende aan de hand.
Zeer waarschijnlijk is je inverter defect. Deze inverter zorgt ervoor dat er stroom naar je backlight gaat.

Je kunt dit controleren door met een zaklamp op je scherm te schijnen en dan zou alles perfect zichtbaar moeten zijn.

Kosten inverter zijn zo'n 30 euro als je deze 2e hands kunt kopen.
Inbouwen is voor een leek een zeer lastige opgave. Voor een pc bouwer die kennis van laptops heeft is dit in zo'n 10-30 minuten te doen.
Als je het laat doen door Toshiba, dan ben je zo'n 200 euro kwijt, dit komt o.a. door de vervoerkosten en de werkkosten van het personeel.

De locatie van de inverter is op het plaatje te zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik neem aan dat hij aangesloten is op het lichtnet. Zo nee, doe dat dan even, want vaak is het minder helder laten zijn van het beeldscherm een methode om energie van de batterij te sparen.

Een andere oplossing kan ik niet bedenken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had je hem gisteren aangesloten op netstroom en loopt hij nu puur op de accu?

Bij mijn laptop is het zo dat als ik hem in het stopcontact steek, het scherm heel helder is, haal ik hem uit het stopcontact, dan moet de laptop op de accu en dan schakelt deze automatisch om naar donkerder scherm om stroom te besparen.

Toegevoegd na 1 minuut:
In het energie management van de laptop kan je aangeven dat de laptop op stroom zich hetzelfde moet gedragen als op een accu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De backlight of kabeltjes daar naartoe zijn versleten/kapot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de laptop kan je je scherm licht uitzetten. Het is een combinatie van functie toets 'Fn' toets links beneden. En één an de F-toetsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding