hoe kan het dat de plaats die ik op mijn harde schijf schep met C-cleaner, de volgende dag terug bezet is?

Ik krijg voortdurend de melding dat mijn C schijf vol zit. Met C cleaner kan ik enkele GB vrij maken. Maar de volgende dag krijg ik de melding weer en blijkt de vrije ruimte terug vol.
Dus nu heb ik 3 GB vrij, als ik morgen opsta vermoed ik dat er weer slechts een driehondertal MB vrij zal zijn. Zo is het immers altijd.
Wat soort bestanden komen stiekem op mijn C schijf en kan ik vermijden dat ze erop komen? Ik heb antivirus en firewall. Mallwarebytes werkte niet goed dus heb ik terug verwijderd. maar zelfs toen het er nog op stond ging mijn C schijf onmiddellijk terug vol dus ....

Weet jij het antwoord?

/2500

Windows steunt op heel veel tijdelijke bestanden, deze caches, of prefetches kun je zonder meer opruimen, want niets is zo vergankelijk als cache. Maar, wanneer Windows weer wordt opgestart worden dit soort files met hetzelfde gemak weer aangemaakt. Je moet daarom uitwijken naar een grotere harddisk en niet zo op het randje van je allerlaatste GB gaan zitten, of via ingebouwde schijfopruiming tool het iets grondiger aanpakken.

Als je bekend bent met keys dan kun je die eens schoon maken met Ccleaner. Indien je niet bekend met keys dan kom daar absoluut niet aan, een verkeerde removal en je pc kan er zo mee stoppen. Leeg ook de Temporary files map, daar kunnen 10tallen GB's in staan die je geheel niet nodig hebt. En dit is er 1 die veel GB's vrij maakt: Schakel je "herstelpunt maken" uit. Wacht tot deze volledig klaar is, restart de pc en schakel 'herstel punt maken" weer in en maak meteen 1 herstelpunt. Oude herstelpunten kunnen in de loop der jaren meer dan 100 GB's innemen. Maar ik zou adviseren om een grotere schijf te nemen, 1 TB is tegenwoordig al niet veel meer met de programmas die steeds uitgebreider worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100