hoe kan het dat de plaats die ik op mijn harde schijf schep met C-cleaner, de volgende dag terug bezet is?

Ik krijg voortdurend de melding dat mijn C schijf vol zit. Met C cleaner kan ik enkele GB vrij maken. Maar de volgende dag krijg ik de melding weer en blijkt de vrije ruimte terug vol.
Dus nu heb ik 3 GB vrij, als ik morgen opsta vermoed ik dat er weer slechts een driehondertal MB vrij zal zijn. Zo is het immers altijd.
Wat soort bestanden komen stiekem op mijn C schijf en kan ik vermijden dat ze erop komen? Ik heb antivirus en firewall. Mallwarebytes werkte niet goed dus heb ik terug verwijderd. maar zelfs toen het er nog op stond ging mijn C schijf onmiddellijk terug vol dus ....

6 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (2)

Windows steunt op heel veel tijdelijke bestanden, deze caches, of prefetches kun je zonder meer opruimen, want niets is zo vergankelijk als cache. Maar, wanneer Windows weer wordt opgestart worden dit soort files met hetzelfde gemak weer aangemaakt. Je moet daarom uitwijken naar een grotere harddisk en niet zo op het randje van je allerlaatste GB gaan zitten, of via ingebouwde schijfopruiming tool het iets grondiger aanpakken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
liveisgreat
6 jaar geleden
dankjewel. die ingebouwde schijfopruiming heb ik op automatisch ingesteld, dus het gebeurt elke dag. ik weet niet goed hoe ik het grondiger zou kunnen aanpakken.
Met C Cleaner heb ik de indruk dat ik meer kan verwijderen, dat net dit grondiger gebeurt. Maar ik ben geen specialist dus tja...
Als je bekend bent met keys dan kun je die eens schoon maken met Ccleaner. Indien je niet bekend met keys dan kom daar absoluut niet aan, een verkeerde removal en je pc kan er zo mee stoppen.
Leeg ook de Temporary files map, daar kunnen 10tallen GB's in staan die je geheel niet nodig hebt.
En dit is er 1 die veel GB's vrij maakt:
Schakel je "herstelpunt maken" uit. Wacht tot deze volledig klaar is, restart de pc en schakel 'herstel punt maken" weer in en maak meteen 1 herstelpunt. Oude herstelpunten kunnen in de loop der jaren meer dan 100 GB's innemen.
Maar ik zou adviseren om een grotere schijf te nemen, 1 TB is tegenwoordig al niet veel meer met de programmas die steeds uitgebreider worden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
liveisgreat
6 jaar geleden
dankjewel. Ik doe C Cleaner en Schijfopruiming. Dat laatste automatisch, elke dag. Defragmenteren ook elke dag. Met C CLeaner idd Temporary Files, Cachebestanden enz...
Maar zoals ik al schreef de volgende dag zijn die opgeschoonde GB weer vrolijk terug op mijn C-schijf.
Ik vind het ook vervelend dat programma's niet (volledig) downloaden op mijn D-schijf. daar heb ik nl. nog veel plaats. Bv. Open Office staat deels op mijn C-schijf, deels op mijn D-schijf (hoewel ik altijd aan klik dat ik wil dat het op de D-schijf komt als ik iets download, save enz.)
Sommige bestanden, zoals Canon printer, krijg ik zelfs de keuze niet, die komen gewoon op mijn C schijf zonder meer.
Tot slot zijn er bestanden die ik niet gebruik maar ook niet weg krijg. Die al op de C schijf stonden als ik de laptop kocht. Geen systeembestanden natuurlijk, maar bv. Defender.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is dit een 2ehands laptop of een nieuwe?
Als het een 2ehands is dan adviseer ik je er een andere schijf in te zetten.
En praat je over C en D als partities of als echte schijven (dus 2 schijven i.p.v. 1)
En gebruik je macros voor Open Office? De laatste paar maanden zijn er veel besmette macros die rond gaan dus vraag jezelf even af of je iets hebt ontvangen van iemand die je in open office hebt geopend. Download deze tool eens en run het.
https://sourceforge.net/projects/hjt/
(Helaas is Trend Micro gestopt met de ondersteuning van dit programma maar de download is veilig van sourceforge)
Je krijgt aan het einde van de scan een log, kopieer deze en plak hem eens hier, misschien vinden we de dader op die manier. Trouwens,over welke Defender praat je?
Windows Defender? Windows Defender maakt deel uit van de systeembestanden en kun je niet verwijderen.