Wat is het verschil tussen ROM en Harde schijf?

Is ROM de opslagcapaciteit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
2.7K
LeonardN
6 jaar geleden
Denk aan CD-ROM die je koopt en waar een spel opstaat. Die is niet meer aan te passen. Anders dan de geïnstalleerde versie van het spel die op je HDD terecht komt en wel aan te passen is.

Antwoorden (1)

ROM is Read Only Memory, dat is dus niet beschrijfbaar. Op een harde schijf kun je doorgaans wel schrijven en dus zelf dingen opslaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
+Mocht de vrager dieper in de materie gaan dan is dit een leuke must-read. Het BIOS wordt bijvoorbeeld op ROM opgeslagen, dat lijkt in tegenspraak met de functionaliteit van het BIOS (waardes kunnen veranderd worden).
https://www.howtogeek.com/180798/where-is-the-bios-stored/