hoe vervang ik een oude computer met wifi aansluiting voor een pc zonder wifi aansluiting?

oude pc draait nog op xp en heeft onderin de kast een kleine "antenne"op de printplaat.
Nieuwe pc draait op windows 7 maar mist die aansluiting

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is dus de bedoeling dat de nieuwe pc via wifi werkt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan een vraag uitbreiden ipv een reactie onder een vraag zetten. Dan ziet iedereen gelijk wat je bedoeling is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je beschikt wel over een wifi verbinding?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laat maar excuses, ik had de vraag verkeerd gelezen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wifi USB dongle.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet je zeker dat je nieuwe pc geen Wifi heeft? Als dat zo is is het vermoedelijk een door jou gekochte 2e hands pc, is dat zo?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel veel nieuwe PC's hebben geen Wi-Fi. Althans als je over desktops praat. http://tweakers.net/categorie/47/moederborden/producten/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqKMpMTvXNzFOyAnKKC1KT3TJzSlKLipWsqpWMzQ1AVFlijpJVtJKZhYWRko6SibGlmVJsrY6SmbEJkqy5gaUxUNbCHESaGRuYgTkmYNIUTIJ01dYCAA 1 op de 10 moederborden heeft maar Wi-Fi, dus zelfbouw op zelfs de allernieuwste PC geeft een hele klein kans op Wi-Fi. 150 op de ~500 kant en klare nieuwe desktops heeft Wi-Fi. http://tweakers.net/categorie/713/desktops/producten/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqKMpMTvXNzFOyAnKKC1KT3TJzSlKLipWsqpUMLQxMQHRZYo6SVbSSqamxiVJsrY6SMZCFJG5uYGmspKNkYQ4izYwNzMAcEzBpCibNgNpqawE

Het beste antwoord

Omdat alle PC's wifi hebbn zijn er weinig losse wifi kaarten of andere oplossingen.
Wifi is niet meer een losse element op een moederbord, maar zit in de netwerkchip. En is heel eenvoudig over het hoofd te zien.

Het is zelfs zo dat waarschijnlijk windows 7 niet eens goed zal functioneren zonder wifi.

Maar als het gaat om een PC zonder netwerk mogelijkheden, dan kun je altijd nog een netwerkkaart plaatsen in je PC.

Ik heb met een dongel gewerkt, maar die was te kwetsbaar en te snel defect of kwijt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
-
Het is zelfs zo dat waarschijnlijk windows 7 niet eens goed zal functioneren zonder wifi. Hoe kom je erbij? Heel veel nieuwe PC’s hebben geen Wi-Fi. Althans als je over desktops praat. http://tweakers.net/categorie/47/moederborden/producten/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqKMpMTvXNzFOyAnKKC1KT3TJzSlKLipWsqpWMzQ1AVFlijpJVtJKZhYWRko6SibGlmVJsrY6SmbEJkqy5gaUxUNbCHESaGRuYgTkmYNIUTIJ01dYCAA 1 op de 10 moederborden heeft maar Wi-Fi, dus zelfbouw op zelfs de allernieuwste PC geeft een hele klein kans op Wi-Fi. 150 op de ~500 kant en klare nieuwe desktops heeft Wi-Fi. http://tweakers.net/categorie/713/desktops/producten/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqKMpMTvXNzFOyAnKKC1KT3TJzSlKLipWsqpUMLQxMQHRZYo6SVbSSqamxiVJsrY6SMZCFJG5uYGmspKNkYQ4izYwNzMAcEzBpCibNgNpqawE Omdat alle PC’s wifi hebbn zijn er weinig losse wifi kaarten of andere oplossingen. http://tweakers.net/categorie/310/netwerkkaarten/producten/#filter:HYo5CsMwEEXv8msXoyXKjA6QLpXLkMKYIQhMEHZIEaO7R5rmPf5yoi4vnctPkR3RhLqXVe_ljdzDUXW9le2j-4F8wgeS4e-yIT8gyWMCJ9cZWK5dkTyb2NkUjDQOUcRCNF5GlVjwbK39AQ "Maar als het gaat om een PC zonder netwerk mogelijkheden, dan kun je altijd nog een netwerkkaart plaatsen in je PC." Het gaat waarschijnlijk om een PC zonder draadloze netwerkmogelijkheden. Bijna elke PC/moederbord heeft een netwerkkabeluitgang. Ik hoop dat dat nog jaren blijft.

Andere antwoorden (2)

1. Koop een Wi-Fi USB-dongle. (of een Wi-Fi PCI-insteekkaart)

of

2. Koop een UTP-kabel en steek die in de achterkant van je PC en in je router.

Toegevoegd na 2 minuten:
https://www.google.nl/search?q=wi-fi+dongle&tbm=shop&source=lnms&sa=X&ei=jEe1U-aaKYLXOaiCgaAK&ved=0CAkQ_AUoAg&biw=1536&bih=880&dpr=1.25#q=wi-fi+dongle&tbm=shop&tbs=vw:l,p_ord:p

Wellicht dat degene met een antenne beter werken dan de kleine USB-sticks.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je wil dus oplossing 1, te halen in vele webshops of elektronica/pc-zaken.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als je de mogelijkheid op 2. hebt zou ik die verkiezen boven Wi-Fi.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
...of koop een PC mét WiFi... ;-p
(sorry, kon het niet laten)
Netwerkkaart uit de oude pc halen en in de nieuwe stoppen?

Als het namelijk inderdaad om een oude pc gaat zal het waarschijnlijk nog eentje zijn met een aparte netwerkkaart.

is dat niet zo en is de antenne op het mobo aangesloten?

Geen ramp, op je huidige mobo heb je waarschijnlijk een aansluiting voor een utp-kabeltje en dat voldoet prima! Sterker nog: een stabiele bekabelde verbinding is toch te verkiezen boven een onstabiele draadloze verbinding, toch?