Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bij scannen oude vergeelde documenten krijg ik altijd grijs resultaat, hoe kan ik dit beter (witter) krijgen ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Zelf doe ik dat als volgt: ik maak geen kleurenscan maar een zwart-witte, sla die op als jpg, open het vervolgens met de Microsoft Picture Manager (kan ook met een ander programma waarmee je afbeeldingen kunt bewerken) en laat Auto Correct uitvoeren.
(Lees meer...)
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dat heb ik gedaan dus: vergeeld wordt grijs!
Je kunt inscannen in kleur en de kleurbalans aanpassen. Dus je filtert het geel weg. En je verjongd de documenten.

Bij het scannen moet je zorgen dat vergeelde achtergrond vertaald wordt in wit ipv grijs of zwart.

Maar met in scannen als zwart wit kan ook, maar dan moet je het contrast aanpassen. Dus voor het opslaan even spelen met de filters.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dat verjongen van documenten , werkt dat ook op je vrouw?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik werk met een losse scanner, ik zie nergens iets over aanpassen kleurbalans.... jammer, leek mij wel logisch
Nog 2 mogelijkheden.
1) In een tekenpakket de letters e.d. selecteren, eventueel een afzonderlijke lager van maken maar meestal hoeft dat niet.
Daarna de overgebleven ruimte vullen met wit of eerst transparant maken en dan vullen met wit.
2) Laatste redmiddel: eerst met een "grote-officiële" fotokopieermachine een kopie maken. Dergelijke machines corrigeren vaak de vergeling weg. (Met Xerox heb ik zelf de ervaring dat het goed gaat.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding