Kun je oordopjes met een microfoon in de pc gebruiken?

Bijvoorbeeld https://www.mediamarkt.be/nl/product/_isy-oortjes-iie-1101-white-1585968.html
Ik heb een pc met een gecombineerde ingang van opname/afspelen. Kan ik de microfoon gebruiken op mijn pc?

Toegevoegd na 3 uur:
Het gaat mij er om of de microfoon alleen gebruikt kan worden voor bellen met een telefoon, of dat de microfoon ook als microfoon op een pc of laptop gebruikt kan worden. Dus het gaat niet zozeer om de aansluiting zelf. Ik heb geen splitter nodig.

Toegevoegd na 19 uur:
Bedankt voor de reacties en antwoorden! Mijn extra vraag is nu: Bestaan er oordopjes met twee aansluitingen, dus zodat je geen extra stukje nodig hebt zoals in de derde reactie aangegeven staat? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
20.9K
LeonardN
6 jaar geleden
Een PC of een laptop?
Zou dit de oplossing zijn:
https://www.bol.com/nl/p/microfoon-en-koptelefoon-splitter-3-5-mm-jack/9200000082265677/ Of bedoel je wat anders?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor de reactie. Zie de toevoeging op mijn vraag.
LeonardN
6 jaar geleden
Sorry maar ik ben nog steeds een beetje verloren in het verhaal. De meeste PC's hebben geen mogelijkheid om een combinatie jack (mic+headphone) te faciliteren. Vaak heeft een PC een aparte Ingang en uitgang.
Ik zie nu dat de oordopjes die je linkt ook een mic hebben. Als je die op een reguliere PC aan wil sluiten heb je dit nodig
https://www.gearbest.com/chargers-cables/pp_656062.html?currency=EUR&vip=2275151&gclid=Cj0KCQiA84rQBRDCARIsAPO8RFwmwQnUGtCrZaUCaPxlSXLR7ZU2Tw2YEbnUqV1r1c7Hcb8quRwfnysaAvSLEALw_wcB Als jij echt een gecombineerde ingang(headset) hebt op je PC dan zou je die oortjes incl mic moeten kunnen gebruiken zonder adapter/splitter.
LeonardN
6 jaar geleden
Oordopjes met een microfoon en twee jackplugs bestaan niet. Wat wel bestaat zijn headsets die dat hebben. https://www.google.nl/search?q=Genius+HS-02B&num=20&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwigyfX02LbXAhWP3KQKHepmD1EQ_AUICigB&biw=1920&bih=1094#imgrc=_
capthavoc
6 jaar geleden
Inderdaad deze zijn er niet, omdat daarvoor wel normale headsetje bestaan. geen fabrikant zou zoiets op grote schaal kunnen verkopen omdat er weinig tot geen markt voor is.

Antwoorden (2)

Ja dat kan, mits je computer een audio uitgang en mic ingang heeft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik ga er vanuit dat je een enkele jack met audio en microfoon op dezelfde plug bedoeld Dat kan het inderdaad niet, je heb inderdaad dan een splitter nodig (die in de opmerking staat)
je hebt waarschijnlijk alleen de mogelijkheid voor hoofdtelefoon
maar, in principe, als je laptop een microfoon naast zeg maar de webcam heeft kan je die gebruiken?
je hoeft dan de mic in(gang) niet te gebruiken
misschien moet je wel even aangeven in de settings dat je de mic van de webcam gebruikt hoe de geluidskwaliteit dan is weet ik niet. en of je dan ook de webcam dan moet aanzetten weet ik niet maar dat zie je dan vanzelf wel
capthavoc