Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zoek een goede geluidskaart voor zowel film als muziek, met ingebouwde spdif. Wat raden jullie mij aan?

Ik heb een goeie geluidsinstallatie, alleen heb ik de juiste geluidskaart niet voor zowel naar film als muziek optimaal te kunnen beluisteren. spdif is volgens mij de ideale connectie dus daarom moet dit erin gaan. heb nu een p6td deluxe motherboard van asus. En wel nog beter kwa spdif kwaliteit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
898
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Digitaal is digitaal, volgens mij heeft een betere geluidskaart voor digitale overbrenging weinig nut.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik gebruik een wat oudere audigy geluidskaart met spdif uitgang en gebruik coaxkabel naar mijn versterker voor het spdif signaal. Dat gaat prima vanwege de lengte witte coaxkabel met een impedantie van 75 ohm, maar eerlijk gezegd denk ik dat je ook wel gewone interlink kabel kunt gebruiken.Om nog wat meer met geluid te doen is het verstandig om ook een externe mixer te gebruiken zegt men (Om microfoon en grammofoonsignalen goed voor te versterken). Wil je ook dat soort dingen gaan doen dan kun je denken aan een wat meer externe oplossing via USB. Voor de precieze apparaten kun je googelen. Het belangrijkst zijn sowieso speakers en goede eindversterkers, als je wilt kun je een geluidskaart of een tablet ook gelijk aan een eindversterker hangen met een prima resultaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is natuurlijk wel een hele subjectieve vraag. Maar waarschijnlijk is zo'n Club3D Theatron DD, Asus Xonar of X-Fi Audio een van de voordeligste degelijke geluidskaarten van nu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding