Ik heb een HP-P045ND en die van mijn vriend is HP-P032ND en zijn internet is sneller, hoe kan dat?

Mijn laptop is overigens ook duurder, hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op hetzelfde netwerk, plaats, tijdstip enz. gemeten en op dezelfde plaats gemeten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, hij woont een paar straten verder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan is de meting waardeloos. Zijn aansluiting kan anders zijn, hij kan een andere provider, ander abonnement, beter bekabeling hebben enz. De vraag is daarmee eigenlijk niet nuttig, want er tienduizenden redenen logische redenen zijn.

Antwoorden (2)

Een pc met wifi heeft een wifi kaart. Verschilt bij verschillende computers, dus met de jouwe en die van je vriend dus ook. Normaal zou jou wifi natuurlijk iets beter moeten zijn of werken, dat zou je toch denken omdat hij duurder is. MAAR, de kans is zeer groot dat jullie wifi kaart hetzelfde is en dus beide ongeveer even goed zou moeten werken. Ik vraag me ook af hoe je het weet dat die van hem sneller is dan die van jou, heb je een speedtest gedaan? Misschien stonden er bij jou wel meer programma's open? Het kan ook een fabrieksfout geweest zijn maar die kans is klein, heel klein. Als je met 2 op hetzelfde netwerk zit, gaat het bij de een sneller, en bij de andere trager, dat is logisch, meestal de persoon die eerst is verbonden met het netwerk heeft het meest geluk, bij hem zal het dus sneller gaat. Je vraag is nogal algemeen dus moeilijk om specifiek op te antwoorden. Owh ja, en de reden waarom jou pc duurder is komt door de specificaties, over het algemeen is de jouwe dus beter, maar daar heeft wifi niet veel met te maken. Als het verschil van snelheid echt gigantisch groot is, zou het zoals ik al zei wel eens een fabrieksfout kunnen zijn. Heb je het op elk netwerk dat je laptop trager gaat? Of is het alleen op 1 netwerk? Het is natuurlijk moeilijk om op zo'n vraag te antwoorden via het internet ;) Hopelijk weet je wat meer, groeten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zie zijn reactie bij de vraag, het is niet op hetzelfde moment, netwerk of plaats gemeten. Daarmee is de verklaring te vinden in vele andere redenen buiten de hardware om.
Op basis van je reactie onder de vraag kan ik zeggen dat dit aan een aantal redenen ligt, niet perse je hardware. Je schrijft dat je vriend dat je vriend ergens anders woont en op een ander wifi netwerk zit. Dus dit kunnen o.a. de redenen zijn:
-je vriend heeft een snellere verbinding
-het andere wifi netwerk is rustiger (minder andere netwerken in de buurt)
-duurder abonnnement
-minder "ruis" ertussen (tussen router en de laptop, voorwerpen, andere gebruikers enz)
-op een ander tijdstip gemeten (waardoor er meer of minder "ruis" was, meer of minder
Het hoeft dus niet perse aan de hardware te liggen, er kunnen tal van andere niet hardware redenen zijn. De meting moet gelijk zijn qua omstandigheden want ander vergelijk je appels met peren.