Mijn scherm is zwart na het veranderen van resolutie, hoe kan dat?

Elke keer als ik bijvoordbeeld een Youtube video van 1080p kijk word mijn scherm voor een paar sec zwart en daarna doet hij het gewoon, Als ik daarna de video weg klik word het scherm weer voor een paar seconde zwart en springt dan weer aan.
Het lijkt er op dat mijn monitor zich moet aanpassen aan de resolutie, zo ja is het niet mogelijk om hem standaard op 1920x1080 te zetten?
In mijn windows/nvidia instellingen staat alles goed en op 1920x1080.
De monitor is gewoon HD (1920x1080).
De CPU (i5 6500) en GPU (gtx 1070) kunnen dit makkelijk aan en raken niet oververhit.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Antwoorden (1)

Mogelijk heb je de verkeerde driver of een driver die niet 100% goed werkt. Dit kun je oplossen en testen door de driver veranderen naar een algemene driver. Het systeem opnieuw opstarten. En daarna de juiste driver instellen.

Ik doe het altijd zo, dan weet ik zeker dat de oude en mogelijk verkeerde driver verwijderd wordt van het systeem.

Ook upgrade van de videodriver naar de laatste versie kan helpen, maar geeft geen 100% resultaat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit heb ik helaas al allemaal geprobeerd :(
Nog andere opties?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sorry, maar ik heb echt te weinig informatie om op afstand een diagnose te stellen. De oplossing welke in de vraag zit zou kunnen werken. Dus op andere resolutie zetten zou moeten helpen, maar je kunt beter de GPU zo veel mogelijk vrijheid geven. Dus niet vastzetten. Maar mogelijk zoek je het antwoord op de verkeerde plek heb je al gevraagd op het forum van de fabrikant. Want mogelijk is dit normaal gedrag of hebben andere gebruikers dezelfde problemen gehad en is een software fix van de fabrikant. Als het een hardware probleem is dan helpt alleen vervangen en dat is een dure oplossing.