Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er verschil tussen "refurbished" en tweedehands?

Ik heb 2 jaar geleden een zgn refurbished pc gekocht omdat ik niet veel geld had. Nu zei een kennis van me dat die refurbished dingen eigenlijk tweedehands zijn, maar dan van winkels ipv particulieren. Dat zo'n bedrijf pc's opkoopt van particulieren, ze nakijkt en dan weer verkoopt. Of dat het misschien pc's zijn die als showmodel in een winkel zijn gebruikt, dus niet echt tweedehands.

Dus wat is het nou eigenlijk? Ik kom er zo 1 2 3 niet uit.

6 jaar geleden
in: Hardware
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De definitie van refurbished is het schoonmaken, opfrissen en renoveren van een product.
De telefoon wordt eventueel gerepareerd, zo nodig worden onderdelen zoals de batterij vervangen en de telefoon wordt uitvoerig getest.
Je krijgt de telefoon in principe weer "als nieuw".

Tweedehands is de aanduiding voor goederen die al bij iemand anders in eigendom zijn geweest.
Die zijn dus niet "gerefurbished" en kunnen theoretisch mankementen vertonen.
(Lees meer...)
SimonV
6 jaar geleden
Tegenwoordig kun je een iPhone niet alleen nieuw of tweedehands, maar ook refurbished aanschaffen.

Refurbished smartphones of tablets zijn al eens gebruikt, maar voor de verkoop eerst zorgvuldig opgeknapt en opgepoetst. De toestellen worden gereviseerd en waar nodig voorzien van nieuwe onderdelen. Daarbij kun je denken aan een gloednieuwe accu of een nieuw scherm.

De Engelse term refurbished laat zich in het Nederlands omschrijven als ‘gerenoveerd’. Deze definitie vertelt eigenlijk al waar refurbished voor staat.

Toegevoegd na 4 minuten:
Tweedehands betekent dat je de tweede eigenaar bent/wordt en dat iets dus al in gebruik is geweest. Afhankelijk van de eerste eigenaar is het 'zo goed als nieuw' of 'gebruikt' of 'met gebruikerssporen'. Deze omschrijving geeft aan hoe 'nieuw' is het nog of hoe 'afgeragd' is iets. .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
een jaar geleden
Bij de aankoop van een tweedehands product ben je niet per definitie de tweede eigenaar. Ook producten die al meer dan één eigenaar hebben gehad, worden aangeduid met het woord 'tweedehands'. Je kan bij zo'n aankoop dus ook de derde eigenaar, de vierde eigenaar, de zoveelste eigenaar zijn. Het enige wat 'tweedehands' betekent, is niet nieuw.
Het verschil tussen refurbished en tweedehands is een nuance. Beide zijn inderdaad van een vorige gebruiker. Bij refurbished kun je er echter vanuit gaan dat het toestel ook nagekeken en zonodig gerepareerd is. Tweedehands geeft alleen maar aan dat het toestel een eerdere eigenaar heeft gehad. Elk refurbished toestel is dus tweedehands, maar niet elk tweedehands toestel is refurbished. Heb zelf het idee dat het ook een beetje reclamepraat is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding