Als je gevoelige ogen hebt, kies je dan beter voor een mat of een glanzend beeldscherm?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
paulus811
6 jaar geleden
Mat is sowieso rustiger voor de ogen omdat het nauwelijks reflecteert. Beeldschermen zijn vaak glanzend om de kleuren mooier te laten lijken, het komt sprankelender over.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het beste is mat dat is rustiger voor je ogen dus krijg je minder snel last van computer ogen.
Dat niks met het beeldscherm te maken heeft maar wel (voor mij) erg goed werkt. Als de zon schijnt sluit ik mijn ogen en kijk ik richting de zon vervolgens beweeg ik mijn hoofd rustig naar links en naar rechts.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Conqie: onder gevoelig versta ik dat ze snel vermoeid geraken en gaan trillen als ik lang lees of op een computer werk. Nu heb ik een glanzend scherm en ik ben van plan een nieuwe pc te kopen.
@Paulus811 en @HetMeneer04 bedankt voor de antwoorden en de tip!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb ook zeer gevoelige ogen, snel vermoeid en pijnlijk als ik lang staar. Bij fel licht heb ik er ook last van. Ook ik ben zeer gebaat bij een mat beeldscherm. Ik heb mijn beeldscherm tevens ingesteld op de 'eye safe mode' en zet daarnaast altijd een speciale bril op als ik achter een beeldscherm zit. Informeer daar eens naar bij een opticien. Het is de investering waard.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt allemaal voor de reacties, het wordt dan een mat beeldscherm.

Antwoorden (1)

Sommige monitoren beschikken over een blauw licht filter, waardoor je minder snel last krijgt van vermoeide ogen. Een mat scherm is aan te raden als je geen last wilt hebben van weerkaatsend licht.
Ozewiezewozewiezewallakristallix