Ligt er aan welke je bedoelt, maar Pentiums waren er al veel eerder. Nu is het de naam voor de lowbudgetlijn. Er zijn dus nieuwere Pentiums dan Cores maar ook nieuwere Cores dan Pentiums.

8086 tot 80486
Pentium 1 tot Pentium 4 (Pentium werd ook wel 80586 genoemd)
Core 2
Core i3/i5/i7 van allerlei generatie, met Pentium modellen welke eigenlijk beter Core i1 oid zouden heten.

Meeste mensen zouden zeggen dat Core nieuwer is en de nieuwe Pentiums niet als zodanig erkennen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt! Ik wilde een game kopen waarbij Core een vereiste was. Nu weet ik dat ik die dus niet kan kopen...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Videokaart is nog meer van belang. Welke game is het!?