Waarom is de laptop 'Lenovo IdeaPad Y510P' (volgens Cool Blue) niet geschikt voor videobewerking?

hier is de link van de site:
http://www.laptopshop.be/product/421040/lenovo-ideapad-y510p-00002.html?fbst=b&__utma=1.105016630.1394554319.1394554319.1394554319.1&__utmb=1.7.9.1394554332826&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1394554319.1.1.utmcsr=shop.lenovo.com|utmccn=(referral)|utmcmd=referral|utmcct=/be/en/landing-pages/lenovo-general/reseller&__utmv=-&__utmk=9941301

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen idee, laptops zijn sowieso niet echt geschikt om lekker video mee te bewerken. Dat doe je met een goed groot verstelbaar scherm en met zo veel mogelijk CPU en GPU kracht en goede airflow in je kast. Maar waarom deze laptop niet geschikt zou zijn zie ik niet, goede CPU, aardige GPU. Moet wel kunnen als je dan toch gaat videobewerken achter een laptop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien door de schermgrootte.

Het beste antwoord

Omdat de videokaart een middelklasse kaart is en geen high end zoals de GTX 780.

De videokaart is prima om op lage of middel video instellingen te maken, maar voor videobewerkingen zal je meer kracht nodig hebben.

Daarnaast zou ik voor videobewerking een heel andere type kaart kiezen. Ipv de standaard Gaming videokaarten zou ik dan voor een speciale kaart gaan voor videobewerkingen.

Denk hierbij aan de Quadro FX variant of de Tesla van Nvidia