Welk NAS is goed voor privegebruik?

Ik zag zelf: http://www.4launch.nl/shop/product/098324/#p-4-productid-090005

Eisen:
1TB of meer
Max. 150€
Redelijke snelheid van schrijven

Toegevoegd na 22 uur:
Zie je een nas als schijf op een pc?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Netgear stora

Toegevoegd na 34 minuten:
Draait als een zonnetje met XP en Ubunt (doorelkaar heen als het moet).
Connectie met beheerprogramma of Windows shares of FTP.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens. Netgear Stora heb ik zelf ook en werkt handig en perfect.
Bij mij zit er een 1 TB HDD in en ik heb een extra 1 TB HDD erbij gekocht die ik in read heb zitten.
zie link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf heb de Synology DS207+. Is al een wat ouder model maar doet het prima en heeft heel veel opties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ikzelf heb goede ervaring met Conrad nas (zij noemen het netwerkschijf)
http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh_host=http://www1.conrad.nl&fh_session=/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTQ1ODQ4ODEyOA==?&fh_pic_url=//media.conrad.com&layout=b2c&finder=&fh_params=fh_search%3Dnetwerkschijf%2B1tb%26fh_secondid%3Dnl2413435%26fh_lister_pos%3D1%26fh_location%3D%252f%252fb2cconrad_nl_b2c%252fnl_NL%252f%2524s%253dnetwerkschijf%255cu00201tb%26fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_refview%3Dsearch

bijvoorbeeld

usb 2.0 en 100 mbit lan

Toegevoegd na 3 minuten:
in deze zit 1 tb schijf.
is benaderbaar via ftp
zowel van binnen als van buitenaf indien je dat insteld.

het wordt of ftp linux
of fat32 en daarmee via usb aanspreekbaar maar heeft dan wel de 4 gb grens voor grote bestanden.
heeft ook stream optie, is wel moeilijk in te stellen

wel lekker goedkoop met 105 euro

Toegevoegd na 4 minuten:
om hem als schijf te zien in windows moet je hem "mappen".