Hoe kan ik met een fysieke mediaspeler films kijken?

Ik zou graag met een fysieke mediaspeler films willen kijken op mijn tv, zodat ik geen dvd's meer hoef te branden. Maar hoe werkt dat precies?

De situatie is als volgt:
- pc staat op zolder;
- pc is met netwerkkabel verbonden aan router op begane grond;
- router staat in de buurt van de tv.

Hoe en waar moet ik de mediaspeler aansluiten? Kan ik hem bijvoorbeeld op de router aansluiten zodat hij deel uitmaakt van het netwerk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Jij hebt dan al een perfecte situatie om een MediaPlayer met streaming mogelijkheden aan te sluiten. De MP zou dan geeneens een harde schijf hoeven te hebben als je altijd/vaak je PC aan hebt staan. De MP leest dan namelijk gewoon de bestanden van je PC via het netwerk en toont de beelden op je TV.

Als je liever je PC zo vaak mogelijk uit hebt kan je idd beter kiezen voor een mediaspeler met netwerk en HDD. Je kan dan via netwerk of usb je bestanden op de MP zetten bekijken.

Als je veel gebruik maakt van Torrents/Nieuwsgroepen kan je ook nog kiezen voor een MP die dat ook zelf kan.

Aansluiten is dus een kwestie van MP aan Router en MP aan TV verbinden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik geef een voorbeeld van een MP, maar zou je aanraden wat reviews op tweakers te lezen, er staan veel uitgebreide reviews en die gaan soms diep in op specifiek gebruik zoals de al eerder genoemde torrents.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor je uitgebreide antwoord en voor de tip. Nog een vervolgvraag: Stel dat ik kies voor een MP zonder harde schijf. Dan stream ik films rechtstreeks vanaf mijn (externe) schijf op tv. Die stream gaat dus van de schijf via usb naar mijn pc, vandaar via netwerkkabel naar router, vandaar naar de MP en dan naar de tv. Dat zijn een heleboel tussenstations. Zou dat wel soepel gaan of moet ik rekening houden met haperend beeld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe zou dat moeten kunnen het netwerk zal langzamer zijn dan USB dus dat mag geen probleem zijn. Maar wat dan nog mooier is, is om de pc uit te zetten en je externe hdd direct op je mediaspeler aan te sluiten. Dit kan namelijk ook met sommige MP's. Ik weet niet zeker of elke MP elke externe HDD pakt, maar dat zou je even op kunnen zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar dacht ik ook aan, maar dan loop ik steeds heen en weer te sjouwen met dat ding.
Ik denk dat ik maar ga voor een MP met hdd. Ik wist niet dat het zo simpel was.
Bedankt voor je advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan als je goed oplet kiezen voor een die al deze functies bezit. Netwerkstreamen/HDD ingebouwd/HDD extern. Dan kan je later altijd nog veranderen van opzet.

Andere antwoorden (1)

Hier zijn vele mogelijkheden, afhankelijk van wat u precies thuis heeft staan. Wij hebben een media speler welke niet geschikt is voor draadloos netwerk. Dus hang ik om de paar weken de speler aan de laptop en zet er nieuw spul op. Vervolgens weer terug aan de HDMI kabel aan mijn TV.

Er zijn ook media spelers welke gewoon het netwerk op kunnen pikken. Deze zet je dus gewoon bij de TV en kan je van je computer over het netwerk vullen. Een afstandsbediening erbij voor als je op de bank zit.