Welke processor kan mijn moederbord?

Ik heb een moederbord genaamd: Asrock FM2A68M DG3+
Nu heb ik een amd A8-7600 processor, maar ik wil een betere. Wat is de beste processor die op mijn moederbord kan?
Ik heb wel een lijst gezien met ondersteunde processoren, maar ik word daar niet veel wijzer van. (http://www.asrock.com/mb/AMD/FM2A68M-DG3+/?cat=CPU)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Omdat je verder geen informatie geeft over hoeveel euro je er aan wil besteden geef ik je een link naar tweakers waar alle compatibele processoren in staan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
AMD A10-7890K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dus de AMD A10-7890K is het beste? En is deze veel beter dan de A8-7600? Dankuwel
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee is niet de beste keus, zonder te trollen zou ik zeggen dat geen AMD de beste keus is. Met Ryzen lijkt het tij gekeerd maar alles voor het Ryzen tijdperk was het allemaal getrut in de marge, want voor bijna drie keer de prijs van die A8-7600 heb je weinig tot geen winst. CPU mark van 5126 voor die A8 naar 5743 voor die A10. Hier mee ga je van plaats 572 naar 491. Betere keuze als de socket zou passen was een AMD FX-8350 Eight-Core want die is maar twee keer zo duur(€127), maar ook twee keer zo snel... en op die schaal moet je een beetje gaan zitten, want anders heeft upgraden geen zin.