Hoe zie ik hoeveel geheugen in mijn pc zit?

En is het handig om dit in de nieuwe pc te zetten? Heb windows XP

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (5)

Bij systeem eigenschappen kijken.
rechtermuis op Deze Computer > eigenschappen
en je ziet het.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in XP control-alt-delete geeft en de taakbeheerder opstart zie je in de tab prestaties het fysieke geheugen staan.

Hergebruiken hangt van de leeftijd van je oude pc af: er is een goede kans dat het oude geheugen niet in je nieuwe pc past. Probeer uit te vissen wat voor moederbord er in je pc zit, op internet vind je dan het geheugentype wel terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, 2 GB. Ik denk dat het zeker helpt om er meer geheugen in te zetten.
geheugen van oudere pc's en nieuwe pc's ( met verschil van 3 jaar of meer) is in de meeste gevallen niet uitwisselbaar.

Hoeveelheid geheugen zie je door met rechts te klikken op het icoontje van "deze computer" , dan zie je de systeemeigenschappen en de hoeveelheid werkgeheugen. Dat kan minder zijn dan er aan fysiek geheugen inzit als je apparaten hebt in je computer die je geheugen delen, zo neemt een onboard videokaart vaak 32 mb of meer van je geheugen in beslag. Als je dan 512 mb geheugen hebt geeft Windows nog maar 480 Mb aan, die 32 mb voor je videokaart wordt niet gebruikt voor het werkgeheugen.

Voor een computer met XP met Service pack 3 heb je tegenwoordig wel 768 Mb werkgeheugen nodig om echt soepel te laten lopen, door die service packs is XP erg zwaar geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het past en je hebt een slot over, is het nooit weg om de ram over te zetten.
maar let er wel op dat de ram echt hetzelfde is!
ze zijn mischien wel dezelfde vorm, maar ddr1 is b.v. geen ddr2!
let hier wel op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
configurtatie scherm ->systeem