Waarom knipperen Qt pushbuttons op dit systeem?

Ik zit met een moeilijk probleem en niemand schijnt het te weten.

Ik heb een goedkope merkloze chinese 64 bit panel PC met een atom processor gekregen op m'n werk.

Met Qt creator heb ik een applicatie gemaakt en deze app wilt niet goed werken op deze panel PC. De pushbuttons denderen nog al wanneer ik er op druk. Ze flikkeren dan en genereren meerdere events in plaats van 1 event.

Ik heb Qt forum, ubuntu forum en askubuntu al geprobeerd

Het geïnstalleerde OS is Ubuntu 16.04LTS en ik gebruik Qt 5.8

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
"De pushbuttons denderen nog al wanneer ik er op druk."

+ "Ze (...) genereren meerdere events in plaats van 1 event" = "Waarom knipperen Qt pushbuttons op dit systeem?"

Antwoorden (2)

Je moet het denderen in je programma opvangen, dus na 1 event time out zetten voor volgende event geaccepteerd word.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee dat moet ik niet, het programma op zich werkt 100% prima op de andere machines. En het touchscreen werkt ook 100% prima.... alleen niet met mijn programma. Maar ik snap dat deze vraag geen antwoord zal krijgen. Ik ga het alleen nog proberen bij de verkopers, misschien dat zij nog iets slims kunnen zeggen, maar anders geef ik het ding gewoon op en zeg dat we die niet meer moeten kopen. iig bedankt voor je ingeving
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Jammer van de min. Het is mijns inziens een hele goede suggestie!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je wil dat de software werkt ook met deze goedkope hardware dan zul je toch een software fix aan brengen puur voor deze hardware. Of het denderen hardware matig oplossen. Goedkoop is duur koop. Ik verwacht niet dat de chinese fabrikanten met een oplossing komen.
Het zijn goedkope pushbuttons en dus je kunt het hardwarematig of softwarematig oplossen. Softwarematig is door het analoge signaal te filteren en mooier signaal van te maken. Hardwarematig kun je het doen door een condensator achter de pushbutton te zetten. Het argument dat je software het wel doet met duurdere hardware betekend niet dat software goed is, maar dat je software niet met alle hardware werkt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, je snapt toch hopelijk wel dat de 'pushbuttons' virtuele knoppen zijn en geen fysieke?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dan wordt het lastig om het denderen hardwarematig op te lossen, dus dan blijft alleen de software of people ware oplossing over. Dus als het ik het goed begrijp dat denderen de pushbuttons omdat het touchscherm dendert???