Kan ik met een PC die alleen VGA uitgang heeft HD beelden en video bekijken(op grootbeeld TV)?

PC: Packard Bell imedia S1710

10 jaar geleden
in: Hardware
koraal19
10 jaar geleden
een nieuw videokaart ,moet dat van bepaalde type zijn die op mijn pc past?kan ik dat zelf er op monteren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Via VGA is dit niet mogelijk, u zou wel een videokaart kunnen kopen die wel een hdmi uitgang heeft.
koraal19
10 jaar geleden
een nieuw videokaart ,moet dat van bepaalde type zijn die op mijn pc past?kan ik dat zelf er op monteren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Grootbeeld TV? Dat klinkt als ouderwetse beeldbuis (CRT), dan heeft HDMI ook geen zin. Wat voor tv heb je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overigens kan je bij sommige HDTV's wel een VGA kabel aansluiten maar kan je dan niet 1920x1080 kiezen. Dat ligt dan aan de tv, niet zozeer aan VGA. VGA kon al lang HD resoluties aan op monitoren voordat de term HD bestond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is maar de vraag of je op een fatsoenlijke manier een videokaart in kan bouwen in zo'n kastje. https://www.google.nl/search?q=Packard+Bell+imedia+S1710&rlz=1C1CHFX_nlNL565NL565&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&source=iu&imgil=eWojnLFcjkRk7M%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn3.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcQPj6FNxY5OZTbRF-kKbP35K6N9RW_23SAbupTaQVqYebmlHIh0%253B800%253B800%253B-OzbisM8IWjAMM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.abcua.com%25252Fproduct%25252Fpackardbellimedias1710-packardbellimedias1710intelceleron450-0%25252F&sa=X&ei=2jyrUuvRKdHK0AWKiYCIDg&ved=0CFQQ9QEwBg&biw=1920&bih=1055#facrc=_&imgdii=_&imgrc=eWojnLFcjkRk7M%3A%3B-OzbisM8IWjAMM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.abcua.com%252Fimages%252Fgoods%252F5429%252F12221_b.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.abcua.com%252Fproduct%252Fpackardbellimedias1710-packardbellimedias1710intelceleron450-0%252F%3B800%3B800
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou een hele nieuwe pc kopen, dat zal meer opleveren dan zo'n PB up te graden.
koraal19
10 jaar geleden
a:ik heb samsung TV LE40C550 fulHD.
b:dit zijn al via VGA aan malkaar aangesloten maar geen HD beelden mogelijk terwijl dat het met mijn tablet die via HDMI aan TV aangesloten is wel mogelijk is.
c:ik moet eerst juiste videokaart hebben die met mijn PC overeen komt qua formaat en de systeem,ik zag deze
(Asus NVIDIA GT610-SL-2GD3-L VGA/DVI/HDMI/DDR3 2048MB)
staan maar ik weet niet zeker of het goeie is?
koraal19
10 jaar geleden
@MrTomaat,
a:ik heb samsung TV LE40C550 fulHD.
b:dit zijn al via VGA aan malkaar aangesloten maar geen HD beelden mogelijk terwijl dat het met mijn tablet die via HDMI aan TV aangesloten is wel mogelijk is.
c:ik moet eerst juiste videokaart hebben die met mijn PC overeen komt qua formaat en de systeem,ik zag deze
(Asus NVIDIA GT610-SL-2GD3-L VGA/DVI/HDMI/DDR3 2048MB)
staan maar ik weet niet zeker of het goeie is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe is dit een goede kaart. Maar ik zou een grafische kaart nemen met een koelertje erop, degene die je nu hebt uitgekozen is passief gekoeld, in principe heel leuk, maar als blijkt dat je kast weinig airflow heeft kan deze snel warm worden.
koraal19
10 jaar geleden
@MrTomaa,
Wat is het verschil tussen een grafische en gewon kaart?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar ik hier kaart zei bedoelde ik grafische kaart. In principe is dit een goede (grafische) kaart. Geen verschil dus. In een andere situatie is het verschil natuurlijk, dat een kaart ook een geluidskaart, netwerkkaart of menukaart :D kan zijn.
koraal19
10 jaar geleden
@MrTomaa,
bedankt

Antwoorden (1)

Via VGA is dit niet mogelijk, u zou wel een videokaart kunnen kopen die wel een hdmi uitgang heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
koraal19
10 jaar geleden
een nieuw videokaart ,moet dat van bepaalde type zijn die op mijn pc past?kan ik dat zelf er op monteren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nieuwe videokaart is niet lastig te monteren. Kast open, oude eruit, nieuwe erin. Let wel op of de nieuwe videokaart wel op je moederbord past (meestal wel).
koraal19
10 jaar geleden
@EverybodyGV, ik zag deze staan
(Asus NVIDIA GT610-SL-2GD3-L VGA/DVI/HDMI/DDR3 2048MB)
maar ik weet niet zeker of het goeie is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@koraal19 Het ligt er allemaal aan wat je op je pc doet, is het veel videos kijken? Alleen browsen? Als je veel videos kijkt zou ik een iets betere videokaart gebruiken misschien de 620?
koraal19
10 jaar geleden
@MrTwente,
ik kijk veel video's en browse ook heel vaak,de bedoeling is een videokaart hebben die HD beeld en geluid mogelijk maakt,
maar aangezien mijn PC mogelijkheden heb ik beperkt keuzen,
620 is vrij goeden kaart maar eist minimum 300w aan stroom en dat kan mijn PC niet opbrengen:(