Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe omzeil ik een computer case error?

Ik heb thuis een computer op mijn bureau staan zonder behuizing.
Die gebruik ik meestal gebruik om te experimenteren.
Het probleem is dat de computer ziet dat ik geen behuizing om de moederbord heb.
Als die na de 2e keer is opgestart (via asus EZ flash) dan geeft die de volgende error aan.

''Chassis intruded !
Fatal Error... System halted.

Op dat moment moet ik de spanning van de computer afhalen zodat hij weer kan opstarten.

Ik heb geprobeerd Om een Jumper tegen de Chassis pinnen te houden en die te verbinden met een ATX voedings kabel maar dat had helaas geen succes.

(Ik ga er vanuit een een chassis schakelaar gewoon een maakcontact is die een seintje geeft dat de computer kast dicht is)

Ik heb in de BIOS géén mogelijkheid gevonden om de chassis intrusion detector uit te zetten.

Weten jullie misschien een simpele trucje om deze probleem op te lossen?

Alvast bedankt

Moederbord: P5K-E/WIFI-AP

https://www.asus.com/us/Motherboards/P5KEWIFIAP/

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het blijkt een moeilijk op te lossen probleem te zijn.
Dit vond ik voor je bij Tweakers:

"Het blijkt dat je nog iets anders moet doen dan een normale cmos reset,
om de chasis instruction ook te resetten moet je bovenop het normale
stroomkabel er af, batterij verwijderen, jumper verzetten, 10 sec wachten, jumper terug, batterij er op, stroomkabel er op, ook nog eens tijdens het wachten de reset button van je pc moet vasthouden voor 15 seconden, daarna deed hij het."

Succes!
(Lees meer...)
escape
6 jaar geleden
Simpel trucje is natuurlijk om de microswitch of misschien wel de reedswitch te vinden en deze met plak band in de positie te plakken waarin de schakelaar denkt te zijn als de kap dicht zit. Bij de reedswitch doe je dat zelfde maar dan met een magneet.
Chassis intrusion kun je ook gewoon in de BIOS uitzetten, het geval bij Tweakers betrof een het de chassis intrusion setting achter een wachtwoord wat ge-bypassed moest worden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding