Mijn 2de harde schijf wordt niet herkent door het disk management en apparaatbeheer. Wat moet ik doen?

De harde schijf staat gewoon aan en de bios herkent de schijf ook gewoon.

Toegevoegd na 1 minuut:
(Ik heb een Western Digital Blue WD10EZEX)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als in de BIOS de drive positief herkend wordt dan verhindert secure boot misschien de installatie van de drivers voor je nieuwe harddisk?!? Zet secure boot eens uit(is een wild guess) in de BIOS als je deze optie hebt?

Antwoorden (1)

Als je 2e schijf niet is geformateerd zal deze niet worden herkend je zal deze dus moeten formateren
Start eens op met QParted CD en gebruik die tool om de schijf te formatteren.
Koppel voor de zekerheid de goede schijf los.
http://qtparted.sourceforge.net/screenshots.en.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Flauwekul antwoord, het disk management herkent regardless een filesysteem de harddisk. Dus een harddisk wordt dan met RAW partities herkend, maar wordt dus altijd gezien (mits de hardware werkt) Qparted of PartitionMagic gaat ook niets herkennen in dit scenario.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je moet toch in Windows in staat zijn een nieuwe disk toe te voegen zonder uit te wijken naar obscure tools? Je kunt in disk management gewoon het lege (RAW) volume aanklikken en zeggen: format. Dat zou een partijtje onhandig zijn dat je nieuwe ruw drives niet meteen in windows kunt gebruiken door te formatteren? Dan bleef ik voor altijd in Linux land....