Werkt wake on lan ook als de pc uitstaat?

Ik heb mijn internet adapter in windows aangepast zodat hij aangaat via Wake on lan als hij in slaapstand staat. Dit werkt gewoon! Alleen wil ik de PC helemaal aanzetten als hij uit is geschakeld. Is dit mogelijk en hoe stel ik dit in. Volgensmij moet dit via de bios maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet doen.

Ik heb een Asus Z170 Pro Gaming moederbord.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
TurfGraver
7 jaar geleden
Als stroom compleet van computer af is zal het niet werken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zijn 2 soorten "uit"-staan:
1) stroom er helemaal af, dan werkt het zeker niet
2) niet gestart, maar de stroom is er niet af, misschien kan het werken. (Jou soort (U)EFI-bios heb ik niet en ze zijn allemaal anders, helaas.)
TurfGraver
7 jaar geleden
Vanuit stanby (niet sleep) kun je proberen volgens 2.6.8 van manual (maar zoals Dennetak al aangeeft, afhankelijk van bios).
https://www.asus.com/nl/Motherboards/Z170-PRO-GAMING/HelpDesk_Manual/
Deep S4 aanzetten en Power on by PCI-E/PCI aan zetten.

Het beste antwoord

Kan alleen als de Stroom (230V) aangesloten is, en als de PC zelf afgesloten is,