Tot welke resolutie kan DVI?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
5.2K
TurfGraver
7 jaar geleden
Leesvoer.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De resolutie die over een dubbele verbinding kan worden verstuurd komt bijvoorbeeld overeen met 2560x1600 pixels @ 60 Hz (en aan gezien alle monitoren in de regel 60hz zijn kan je dat als limiet zien).

Antwoorden (1)

2560x1600. ligt aan welke interface

De resolutie die over een dubbele verbinding kan worden verstuurd komt bijvoorbeeld overeen met 2560x1600 pixels @ 60 Hz (WQXGA) of 1920x1080 pixels @ 85 Hz (HDTV).

DVI-A: Deze interface stuurt enkel een analoog signaal door, met als nut om een gewone connector-overgang te maken. Dit type is gelijkwaardig met DVI-I, zoals onderstaande:
DVI-I: Dit was de oorspronkelijke interface, die een combinatie maakte van een digitaal en analoog signaal dat compatibel was met Pc's voorzien van een CRT (of eventueel een digitale) monitor. Kortom, een oplossing om de weg tussen analoog en digitaal onzichtbaar te maken.
DVI-D: De interface die enkel een digitaal signaal draagt. De DVI-D-aansluiting is een tijdje de digitale standaardaansluiting geweest op consumentenproducten (zoals digitale televisie en monitors of tv-toestellen) maar met de komst van hdmi wordt hij eigenlijk alleen nog gebruikt bij pc-monitors, omdat DVI net als de meeste monitors geen geluid ondersteunt.
DVI-D HDCP: Dit is een DVI-D interface waarbij het doorgegeven signaal naar het aangesloten apparaat is beveiligd met HDCP encryptie. De gedachte erachter is dat hiermee het kopiëren van het signaal onmogelijk wordt gemaakt en daarmee het illegaal kopiëren van bijvoorbeeld films kan worden voorkomen. HDCP is vereist voor sommige vormen van multi-media zoals Blu-ray.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ligt aan welke interface Voor de duidelijkheid, het ligt dus niet aan het rijtje wat er onder genoemd wordt, maar aan het wel of geen duallink(DL) zijn van de DVI-kabel of output.