Past er een ATX moederbord in een Acer Aspire T180-UB7H?

Ik zoek een nieuw moederbord voor mijn Acer Aspire T180-UB7H, weet iemand wat voor soort moederborden daar inpassen of waar ik dat kan vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Er past geen ATX moederbord in maar wel een mATX moederbord wat er origineel ook in zit.

Kijk hier voor de afmetingen voor verschillende standaarden op moederbord formaat gebied.
http://en.wikipedia.org/wiki/ATX

Deze borden passen er iig fysiek in.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/47/moederborden.html#filter:XcxBCsIwEAXQu_x1FtZStTlAwYVQ0J10UZIRBmJbJrEKJXc3qXTjavjz_syCB4sPrbChGz_p0n-gh5dz6h942GAUS9IwOQuNmentoTDl4lra7xS8GeX3q9pCpizkyASy14nM2XroO4o63ZenCl3itG7YBZJEC4pDmcfcu7V4rNHFGL8

Maar mocht het zo zijn dat je originele moederbord kapot is en je wilt deze vervangen dan is het een ander verhaal want met name de cpu en ram moeten dan natuurlijk wel op het vervangende mobo passen.

Mocht het om een upgrade gaan bedenk dan wel dat de luchtstroom meestal maar beperkt is in zo'n klein kastje. Dus als je er een dikke cpu en gpu in zou plaatsen kun je tegen oververhittingsproblemen aanlopen zeker als er niet eens uitsparingen blijken te zijn voor het plaatsen van extra casefans.