Bestaat er een 1151pin Moederbord met DDR3 RAM?

Ik heb DDR3 RAM en ik wil mijn Processor vervangen maar mijn huidige moederbord ondersteunt geen Intel processor dus daarom koop ik ook een nieuwe moederbord. Wel heb ik al 8gb DDR3 ram en wil dat behouden. Is er een Moederbord met 1151pin (voor i5 7600k) maar wel zodat ik mijn DDR3 kan behouden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Koop gewoon een 1150 mobo + cpu. zelfde prestaties. Zit altijd ddr 3 in.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom wil je een supersnelle processor combineren met langzaam geheugen? Ook weet ik zo gauw niet of de snelheid van je oude DDR3 passend is op het nieuwe moederbord. Zoek dat eerst uit voordat je geld uitgeeft. Ook is de vraag of je oude (AMD?) koeling passend is op de nieuwe processor. Dat bepaalt misschien of je met een losse nieuwe processor kan volstaan of een complete set met cooler moet kopen.

Antwoorden (1)

Da's een lastige combinatie met wat er nu te koop is. Wat ik heb gevonden met LGA 1151 en DDR3: De Gigabyte GA-H170-HD3 DDR3, kost 70 euro bij Azerty en 80 euro bij Megekko. Die laatste heeft ook nog een Gigabyte GA-H110M-S2H DDR3 voor nog geen 70 euro.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wel oppassen; bijna al deze 'DDR3' moederborden zijn geschikt voor DDR3L, een andere soort (lager voltage) dan de standaard DDR3.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zijn OOK geschikt voor DDR3L. Een mobo dat enkel geschikt is voor DDR3L mag je me linken.