Kan je Wi-Fi storen op de wasmachine?

Mijn draadloze netwerk is af en toe niet vooruit te branden. Het is niet de magnetron, die stoort ook, maar staat zelden aan. Het lijkt de wasmachine te zijn, maar ik vraag me af of dit uberhaupt mogelijk is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
4.5K

Antwoorden (4)

Dat is zeer, zeer onwaarschijnlijk. Het is ook onwaarschijnlijk dat je magnetron stoort. Die werkt weliswaar ongeveer op dezelfde frequentie, maar er komt geen straling bij vrij, dat zou gevaarlijk zijn voor mens en dier.
AWM
13 jaar geleden
Wifi apparatuur maakt gebruik van radio signalen in de 2,4GHz band. Deze signalen zijn door de speciale modulatiesoort ‘Direct Sequence Spread Spectrum’ goeddeels ongevoelig voor storende signalen van andere gebruikers van dit spectrum, zoals de magnetron in de keuken en draadloze audio/ video verbindingen en telefoons. Tóch kan de aanwezigheid van stoorsignalen het maken van een verbinding bemoeilijken of zelf geheel onmogelijk maken. Ook de aanwezigheid van andere radio LANs in de buurt van het eigen netwerk kan een vertragende invloed hebben op de eigen verbinding. Soms komt de storing uit onverwachte hoek, zoals een haarföhn die tijdens het gebruik elke vorm van verbinding onmogelijk maakte.

Draadloze toestellen met de 802.11 B/G standaarden werken in de 2.4 GHz band. Het kan voorvallen dat andere toestellen welke gebruik maken van dezelfde band storing teweeg
brengen of andersom. Voorbeelden zijn draadloze toestellen om het televisie signaal van de kabel door te zenden naar een andere televisie. Vaak word televisie kijken op de draadloze verbonden televisie onmogelijk door het gebruik van Wifi. Andere toestellen welke je draadloze verbinding kunnen storen, Bluetooth apparaten, microgolfovens, draadloze telefoontoestellen, elektrische toestellen, elektrische leidingen en meterkasten,… zelfs flitspalen welke in de nabijheid van je
huis staan. Meeste oorzaken komen slechts gering voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan dit best eenvoudig testen. Door je signaalsterkte in de gaten te houden en eventueel via www.speedtest.nl

Dan de apparatuur 1 voor 1 inschakelen. Wat gebeurt er?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Check of beide op dezelfde groep zijn aangesloten en niet via het lichtbet storen.