Imac start niet helemaal op, is mijn harde schijf kapot?

Als ik mijn imac aanzet dan hoir je het bekende gluidje, zie je het apple logo'tje, lijkt net alsof de ikac gaat opstarten.....en dan gaat hij uit :/

Het lukt mij ook al niet om de imac op te starten met de shift toets ingedrukt te houden.

Enige wat lukt is cmd + r maar dan begrijp ik niet wat ik moet doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry voor de spelfouten, ik tik dit op mijn iphone :p

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi, bedankt voor je reactie. Ik krijg wel beeld als ik de iMac opstart. Het zwarte beeld met witte apple logo en daaronder het balkje, wat maar voor de helft gaat en dan plop...gaat de iMac uit.
Geen gekke geluiden hoor ik. Ik had de afgelopen 2 dagen al last dat de iMac wat langzamer was en met simpele programma's zoals numbers en Voortvertoning, dat de iMac vervolgens vast stond voor een paar minuten. Als ik bij het opstarten CMD + R indruk, dan krijg ik na een tijdje een menu dat ik mijn schijf kan checken, wat vervolgens een fout aangeeft. Ik heb ook de optie om de osx opnieuw te installeren, maar dan krijg ik ook een foutmelding dat mijn harde schijf beveiligd is. Weet echt niet wat ik moet doen :(
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klinkt toch als problemen met de harde schijf. Misschien is het verstandig om een Apple store te bezoeken. Probeer anders een hardware test uit te voeren.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201257

Het beste antwoord

Beste,

Als ik deze punten zo hoor denk ik niet dat het aan de Hardeschijf ligt. Ik ben bang dat dit je voeding is.

Ik heb nog enkele vragen om dit beter te kunnen weten:

1. krijg je wel beeld.
2. Als je de Imac start maakt de hardeschijf een raar geluid?

Je kan ook nog de in de volgende bron kijken om het NVRAM te legen

Ik hoop dat u hier iets aan heeft.

Met vriendelijke groet,

Dennis Timmermans
( Systeem Beheerder )
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi, bedankt voor je reactie. Ik krijg wel beeld als ik de iMac opstart. Het zwarte beeld met witte apple logo en daaronder het balkje, wat maar voor de helft gaat en dan plop…gaat de iMac uit.
Geen gekke geluiden hoor ik. Ik had de afgelopen 2 dagen al last dat de iMac wat langzamer was en met simpele programma’s zoals numbers en Voortvertoning, dat de iMac vervolgens vast stond voor een paar minuten. Als ik bij het opstarten CMD + R indruk, dan krijg ik na een tijdje een menu dat ik mijn schijf kan checken, wat vervolgens een fout aangeeft. Ik heb ook de optie om de osx opnieuw te installeren, maar dan krijg ik ook een foutmelding dat mijn harde schijf beveiligd is. Weet echt niet wat ik moet doen :( NVRAM lukt ook niet, krijg alleen maar aantal keren achter elkaar het opstart geluidje te horen :/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste, Bij NVRAM legen is dat geluid bekend. Zo van afstand kan ik alleen zeggen: Of je kabel van moederbord naar HDD
Of HDD. Het zal toch weg brengen worden ben ik bang. Met vriendelijke groet, Dennis Timmermans
( Systeem Beheerder )