ik wil 2 schermen kopen 1 hdmi en 1 vga zal ik een verschil zien?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://tweakers.net/categorie/344/monitoren/producten/#filter:PYyxCsMwEEP_RbMLMTQF-wMCHTplLBmMc4QLJjHn0CHB_94zhU6SHpIu7DKTDExphkcWXgvMD467HMpCiX-SKT61d7MGOSw08knwtutMW0Z68QavoWhv4HSQFPgLtn_0TcOm2zcsJoNPSM07d9dzfbAqzjlMtdYv Deze monitoren hebben VGA+HDM+DVI
Thecis
9 jaar geleden
Het verschil kun je al simuleren als je een tv hebt met bijv een horizon box (of andere box die zowel HDMI en SCART heeft).
Sluit beide aan en bekijk iets met ondertiteling. Via de SCART is de definitie een stuk minder goed (wat ook verwacht wordt).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is nogal een ander verschil dan VGA vs HDMI. VGA is in principe in staat dezelfde resolutie te geven als HDMI (zelfs hoger dan sommige HDMI versies). Als je VGA vs SCART doet wint VGA het bijvoorbeeld weer met twee vingers in de neus. Scart(composiet) doet 576i. VGA kan ergens in de +1400p doen. Niet dat ik het gebruik van VGA nou zou propageren, maar om het te gaan gelijkstellen(zoals je lijkt te doen) aan SCART is wel het andere uiterste. VGA deed al "HD-resoluties" op PC-schermen voor dat de term HD verzonnen was.

Antwoorden (2)

Verschil zal je niet zien. HDMI transporteert beeld en geluid. DVI transporteert alleen beeld.

Toegevoegd na 11 minuten:
Sorry, ik zie nu pas dat je het over VGA had. Ja, verschil zal je zien.
Het licht niet zo zeer aan de resolutie, maar aan de manier waarop het signaal wordt verwerkt. VGA is veel minder helder en scherper dan DVI en dat komt dus door de manier waarop het signaal wordt geproduceerd en geconverteerd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja maar ik heb t over vga niet dvi
Als je twee verschillende schermen koopt ga je sowieso verschil zien. Als je twee dezelfde schermen koopt zal je vaak zelfs wat verschil zien. Als je twee verschillende connecties gebruikt zal je ook verschil zien.

Koop twee identieke schermen, als je pc niet 2x dezelfde uitgang heeft, koop dan een videokaart met twee dezelfde uitgangen (2xDVI).