Wat is de techniek achter Freecom Turbo USB?

Bij Freecom zijn de moderne externe usb-schijven vaak uitgerust met een extra stukje software: Turbo USB. Het versnelt de gegevensoverdracht tussen de schijf en de computer; het werkt ook wel maar ik vraag me af hoe dat kan? Er is toch gewoon een technische max bij USB 2.0??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het doet wat aan datacompressie, maar in feite doet het bitter weinig, dus bespaar je de moeite om het te installeren:

"We tried Turbo USB out using CrystalDiskMark and saw small gains of 6.4 per cent and 13.8 per cent on sequential read and write speeds, respectively. 512KB random read and write speeds were up by similar percentages, though 4KB random read and writes showed no improvement. Not quite 40 per cent, and only of benefit if you're copying large amounts of data. Copying a 1GB file to the drive, for example, will take about six seconds less time with Turbo USB enabled, though the more you copy, the more you save."
AWM
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Lees mijn eerste zin :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het jammer dat je gelijk hebt omdat ik er toch wel een beetje vertrouwen in had (Turbo USB) ;-) Maar bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

Er is een technische maximum. Maar de frequentie & grootte van de datapaketjes die je stuurt is cruciaal. Netzoals bij gewone netwerken kan je routers hebben die sneller zijn dan andere. Zo ook bij USB.